۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۹۱۰۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تربیت مدیران و مبلغان شایسته هدف اصلی حوزه‌های علمیه باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه در بحث تولید تربیت مدیران، مبلغان و نیروهای متخصص و کارآمد است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار مدیر حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه و رسالت حوزه‌های علمیه، به نقش این نهاد در زمینه تولید پرداخت و افزود: طلبگی دو مرحله تولد شخصیت و تولید شخصیت دارد که هر دوی این مراحل اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: رسیدن به شناخت ژرف در اعمال دین و قدرت تعمیق اندیشه‌ها همان مرحله تولد شخصیت هر طلبه است که با تهذیب نفس و افزودن به تقوای الهی محقق می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: طلاب حوزه‌های علمیه نباید به مرحله تولد شخصیت خود اکتفا کنند بلکه باید با بهره‌گیری از آن مرحله، برای تبلیغ دین مبین اسلام، شناساندن مبانی دینی، رساندن پیام اسلام ناب و ساختن شخصیت انسان‌های دیگر به اقصی نقاط شهرها و روستاها کوچ کنند که این مرحله همان تولید شخصیت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه در بحث تولید تربیت مدیران، مبلغان و نیروهای متخصص و کارآمد است، ادامه داد: باید حوزه‌های علمیه در زمینه تربیت اساتید و مدرسان متخصص برای تربیت طلاب همت بیشتری کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: تولید فکر و علم در مقوله تولید می‌گنجد که حوزه‌های علمیه در این زمینه‌ها می‌تواند مولد اندیشه‌های دینی باشد.

وی افزود: با توجه به گره خوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی با حوزه‌های علمیه، وظیفه مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه بسیار سخت است؛ به همین دلیل ضروری است اساتید حوزه‌های علمیه با تربیت طلبه‌هایی با روحیه انقلابی، برای مدیریت این نظام بیشتر تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: باید زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه را گسترش داد و بخش مدیریت حوزه‌های را هم توانمند کرد؛ زیرا در صورتی می‌توان به پیام رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال لبیک گفت که بتوانیم زمینه‌های پژوهش‌های علمی و دینی را در حوزه‌های علمیه افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با تفکرات قدیمی و سنتی سابق نمی‌توان حوزه‌های علمیه را اداره کرد و با توجه به شرایط جدید و رشد فکری و تحلیلی طلاب اقتضا می‌کند مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه با تکنیک‌های روز به‌ویژه فضاهای مجازی بیشتر آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه استان خواست نسبت به شناسایی طلبه‌های نابغه اقدام کرده و سپس برای رشد و تربیت آنها در امور تخصصی تدریس، تبلیغ و پژوهش تلاش کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات