۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۹۱۰۷۸
حجت الاسلام پناهیان:

تنها راه مقابله با دشمن حضور فعال در جبهه حق است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مقابله با دشمن حضور فعال در جبهه حق است، گفت: بعد از فتنه ۸۸ در مقابل صحنه حق سستی شد در حالی که نباید در مقابل دشمن سستی صورت بپذیرد.
پناهیان پناهیان پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم اعتکاف که به همت ستاد مرکزی اعتکاف خواهران هیأت رزمندگان اسلام پیروان عترت در مسجد جامع بقیه‌الله الاعظم(عج) تهران برگزار شد، درباره ویژگی‌های مهم دوره آخر الزمان که انباشته شدن تجربه بشری در عرصه شیوه زندگی و شیوه اجتماعی است، گفت: یکی از نشانه‌های آخر الزمان روشنی و شفافی فضایی است.

وی افزود: در آخر الزمان افراد را به سادگی نمی‌توان فریب داد چرا که دوران جهالت و بی‌خردی تمام شده در این دوران بشر به هر چیزی که می‌خواسته و اراده کرده به دست آورده است برای مثال از نظر علوم به نهایت درجه علمی رسیده و این همان سرمایه اصلی است که این دوران را دوره آخر الزمان تبدیل کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر علم، بسیاری از حقایق را آشکار کرده است، اظهار داشت: امروز بشریت به بن بست‌های موجود پی برده است برای مثال، امروز ما شاهد آن هستیم که زن غربی از تفکر غربی خسته و رنجیده خاطر شده است بنابراین به نظر می‌رسد که هنرمندان با چنین موضوعاتی می‌توانند فیلم‌هایی بسازند که زیبا نمایی غرب از زندگی غربی در اذهان عمومی کمرنگ شود اما متاسفانه این امر در جامعه هنرمندان بارز نیست.

حجت الاسلام پناهیان انقلاب اسلامی را نماد دموکراسی در جهان دانست و ابراز کرد: ما در زمینه‌های مختلف توانستیم حقانیت مسیری را که در آن گام نهادیم ثابت کنیم به طور قطع اگر امروز دشمنان اختیار دار رسانه‌ها نبودند ما همین مراسم اعتکاف و اینکه معتکفان چگونه خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند را به اقصی نقاط جهان منعکس می‌کردیم.

وی افزود: امروز دشمن  20 میلیون زائر اربعین را تنها صدها هزار معرفی می‌کند و با بایکوت خبری این واقعیت را از مردم جهان پنهان می‌دارند درست است که در حال حاضر رسانه‌های ما آن کارآیی لازم را ندارند اما ما به سوی فتح و پیروزی در حال حرکت هستیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آمادگی بشر شرط تحقق ظهور است، تصریح کرد: در ماجرای حکمیت ابوموسی اشعری نباید به دروغ و دروغگو اعتماد می‌کرد در حال حاضر نیز مذاکرات تمام شده و تمام فرمایشات رهبری برای همه به اثبات رسیده که نباید به دروغگو اعتماد کرد آمریکا زمانی که به قرار داد بین المللی خود متعهد نیست پس چگونه می‌تواند به وعده‌های دروغ او دل خوش کرد.

حجت الاسلام پناهیان یکی از ویژگی‌های آخر الزمان را روشنایی و شفافیت در امور دانست و گفت: برای مثال آمریکا هرگز به کشورهای عربی منطقه پیشنهاد نمی‌کند که اجازه بدهید کشورهایتان را آباد کنیم بلکه این اجازه را هم به خود این کشورها نمی‌دهد و بر همین اساس مردم عرب به کشور ایران گرایش دارند چرا که تشخیص دشمن و دوست برای آنان کاملا واضح و مشخص است.

این استاد دانشگاه درباره جریان فمنیسم، بیان داشت: آمریکا ادعای آن را دارد که به دنبال آزادی زنان است که نه تنها اینطور نیست بلکه امروز ما شاهد استفاده ابزاری و تبلیغاتی غرب از زنان و به بردگی بردن آنان برای تکمیل تیم داعش و وسعت دادن به آنان هستیم.

وی روشنگری را مهمترین وظیفه مسلمانان بیان کرد و گفت: حضرت زهرا(س) برای روشنگری مسلمانان چهل روز به درب خانه آنان مراجعه کرده و فرزندان خود را نیز به روشنگری دعوت می‌کردند بنابراین برای روشنگری دعوت چهره به چهره لازم است بر همین اساس هرفردی که سخن حقی می‌شوند لازم است دیگران را نسبت به آن آگاه سازد تا جامعه به آن فهم ایده آل که لازمه ظهور است دست یابد.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه نباید در برابر حق سستی صورت بپذیرد، ابراز کرد: بعد از فتنه 88 در مقابل صحنه حق سستی شد در این صورت به مردم فشار زیادی آمد بنابراین در مقابل دشمن نباید سستی شود در این زمینه خداوند فرمودند: شما در مقابل غیر حق محکم بایستید من خود شما را یاری می‌کنم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: لازم است بدی‌های غرب برای مردم روشن شود تا دیگر ما شاهد ضربه زدن از سوی آنان نباشیم و نتیجه مقابله با دشمن حضور فعال در جبهه حق است./202/813/ب1

ارسال نظرات