۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۹۱۱۶۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

رسالت ائمه جمعه حفظ اصول انقلاب و اتحاد جامعه حول ولایت فقیه است

حجت الاسلام محمدزاده گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه، حفظ اصول انقلاب اسلامی و اتحاد جامعه با محوریت ولایت فقیه است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به وظایف ائمه جمعه، گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه، حفظ اصول انقلاب اسلامی و اتحاد جامعه با محوریت مقام معظم رهبری امام خامنه ای است.

وی افزود: امروز وظيفه علما و روحانيان هدايت مردم و تبليغ حقيقت است، اساس تبليغ دين بر هدايت مردم و راهنمايي آنان از ظلمت به روشنايي حقيقت استوار است و رهبران الهي نيز همين برنامه را در رأس امور خود قرار داده بودند، ضرورت تبليغ در حال حاضر جريان سازي، گفتمان‌سازي و شاخص سازي حول مفهوم عالي ولايت است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه مسؤولیت امامت جمعه برای حفظ وحدت و انسجام ملی و دعوت احزاب و گروه های مختلف برای حفظ این اتحاد حول رهبری و ولایت است، تصریح کرد: دیدار با افراد و گروه های مختلف ملاک تغییر خط مشی امام جمعه از مسیر ولایت مطلقه فقیه نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه آنان که در پی فضاسازی اختلاف انگیز در جامعه هستند باید از خدا بترسند و از اظهار نظرهای خلاف واقع خودداری کنند، در غیر این صورت دچار خشم و غضب الهی و بندگان خالص خدا خواهند شد، افزود: حفظ تقوا و دوری از حاشیه سازی در جامعه برای حفظ آرامش و اتحاد در کشور ضروری است.

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد:‏ روشن كردن افكار عمومي و آگاهي بخشي، يكي از نيازهاي اصلي جامعه است، زيرا دشمنان براي مقابله با اسلام، با ابزارهاي دين و اخلاق وارد شده اند، در شرايط کنوني به نظر مي رسد روشنگري از سوی ائمه جمعه و حفظ انسجام ملی مهم است.

وی با بیان اینکه هوشياري خطيبان جمعه و روحانيت آگاه در برابر فتنه هاي مختلف پس از انقلاب اسلامي سبب شده است که در جبهه باورمندان به انقلاب اسلامي در سه دهه گذشته رويش هاي بسياري پديد آيد، گفت: البته طبيعي است که ريزش هايي نيز وجود داشته است؛ این روشنگری باید تداوم یابد.

امام جمعه شبستر با اشاره به انتخابات پیش روی ملت ایران، تصریح کرد: حضور با بصیرت و آگاه ملت ایران در صحنه انتخابات حتمی است، بنابراین مردم هوشیار باشند و کسانی را انتخاب کنند که به دنبال اسلام، انقلاب، پیشرفت کشور و اتحاد حول ولایت فقیه باشند./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات