۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۹۱۱۹۶
معاون فرهنگی اوقاف لرستان مطرح کرد؛

وقف، عاملی مهم در جهت حل مشکلات جامعه

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف، گفت: این مهم در برطرف سازی مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه مؤثر است.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه بیان داشت: ترویج و تبیین فرهنگ وقف در امام زادگان از برنامه های اصلی مبلغان اعزامی بود.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات چهار مورد وقف جدید در استان لرستان ثبت شده است، افزود: وقفهای ثبت شده در شهرستانهای خرم آباد و بروجرد با نیت مسجد صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان به اهمیت و ضرورت تبیین فرهنگ وقف در جامعه پرداخت و عنوان داشت: ترویج این مهم در برطرف سازی مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه موضوع وقف در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مؤثر است، خاطرنشان کرد: از وظایف مهم مبلغان اعزامی در امام زادگان استان ترویج و تبیین فرهنگ وقف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه موقوفات در جهت نیت واقفان صورت می گیرد، بیان داشت: برای برطرف شدن معضلات و مشکلات جامعه باید نیت واقفان را به سمت نیازها هدایت کرد.

وی تصریح کرد: مبلغان اعزامی در جهت هدایت نیات واقفان در تلاش هستند و امید است با هدایت این مهم بتوان گام های مؤثری در جهت رفع نیازهای جامعه برداشته شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه با یادآوری به اینکه طرح آرامش بهاری در 52 امام زاده استان برگزار شده است، گفت: از این تعداد در ۱۶ امامزاده «خیمه‌های معرفت» با محوریت غرفه‌های پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی، مشاوره خانواده، مشاوره وقف، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، قرآن بخوان جایزه بگیر و نقاشی بکش جایزه بگیر، برپا شد.

وی از اعزام و فعالیت مبلغان در طرح آرامش بهاری به دیگر اماکن تفریحی استان خبر داد و افزود: مبلغان به مکانهایی همچون قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد، میدان آیت‌الله بروجردی در بروجرد، میدان آزادگان شهرستان دورود و مسجد سیدالشهدا شهرستان الیگودرز اعزام شده اند./302/9459/ب1

ارسال نظرات