۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۹۱۲۰۴
امام جمعه بابل:

استقبال گسترده از مراسم معنوی اعتکاف از الطاف الهی است

امام جمعه بابل حضور گسترده جوانان را در مراسم اعتکاف مورد اشاره قرار داد و گفت: استقبال پرشور اقشار مختلف جامعه از مراسم اعتکاف در میان حجم بالای برنامه های ضد فرهنگی و معنوی دشمن را باید از الطاف الهی دانست.
امام جمعه بابل در جمع معتکفان امام جمعه بابل در جمع معتکفان امام جمعه بابل در جمع معتکفان امام جمعه بابل در جمع معتکفان امام جمعه بابل در جمع معتکفان امام جمعه بابل در جمع معتکفان امام جمعه بابل در جمع معتکفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع خواهران معتکف در مسجد مقدس محدثین بابل با بیان این مطلب که اعتکاف شستشو دهنده قلب و جان بشراست، گفت: مراسم معنوی اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی محسوب می شود و خوشبختانه بیشتر شرکت کنندگان آن را جوان تشکیل می دهند.

وی با ابراز خوشحالی از گسترش برنامه های اعتکاف در سطح شهرستان بابل، افزود: خوشبختانه مراسم معنوی اعتکاف هر سال با استقبال و گسترش بیشتری نسبت به سال های قبل رو به رو است و این را باید از الطاف الهی دانست.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل توجه به امور معنوی را ضرورت امروز دانست و تصریح کرد: سال های گذشته در تعداد محدودی از مساجد مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شد اما امسال به صورت گسترده در سراسر کشور به ویژه شهرستان بابل شاهد برپایی و حضور پرشور معتکفان به ویژه جوانان هستیم.

وی ادامه داد: اعتکاف موجب می شود تا افراد برای مدتی کوتاهی وابستگی خود را به دنیای مادی به کنار بگذارند و با راز و نیاز در محضر الهی با امور معنوی مانوس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خواستار بهره گیری و حفظ دستاوردهای به دست آمده از سه روز خلوت گزینی در اعتکاف شد و تاکید کرد: خداوند متعال بعد از بنای کعبه از سوی حضرت ابراهیم و اسماعیل این مکان را برای عبادت و اعتکاف قرار داد تا بندگان خدا به دور از دغدغه های روزمره زندگی به عبادت خالصانه الهی مشغول شوند.

وی افزود: در اعتکاف به دنبال خودشناسی و خود بینی باشید زیرا در هیاهوی زندگی مادی امروز بسیاری دچار خودفراموشی و گم کردن هدف اصلی زندگی و حیات در دنیا شده اند.

امام جمعه بابل با اشاره به این مطلب که از ویژگی های اعتکاف چشیدن لذت عبادت است، گفت: برکت اعتکاف مداومت در معنویت و عبادت است و انسان طی سه روز این امور معنوی را تمربن می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید اعتکاف را نقطه آغاز و شروعی برای مداومت در عبادت و امور معنوی ببنیم و جان خود را به ذکر الهی طاهر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: یکی از خسارت های معنوی در جامعه ما عدم ادامه و مداوت در امور معنوی است و مراسم معنوی اعتکاف نقطه آغاز و تصمیم جدید برای مداومت در امور معنوی برای انسان محسوب می شود.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل بر پیروی بانوان از سیره زندگی حضرت زینب(س) تاکید کرد و اظهار داشت: حضرت زینب(س) یک الگوی کامل و بانوی نمونه در تاریخ بشریت است که توانست پیام رسان قیام سید الشهدا(ع) باشد.

وی با بیان این که بانوان باید با شناخت درست از زوایای زندگی حضرت زینب(س) به پیروی از این بانوی برجسته افتخار کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که زوایای زندگی حضرت زینب(س) را به دقت مورد مطالعه قرار دادند، تحت تاصیر ویژگی های برجسته و شخصیت والای این بانوی اسلام قرار گرفتند و تاثر عمیقی بر زندگی آنها گذاشت./202/1313/ب1

ارسال نظرات