۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۹۱۲۱۸
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

اعتکاف نماد خدایی شدن انسان است

آیت الله علم الهدی گفت: اگر انسان در زندگی خدایی شود، همه چیز را برای خدا می خواهد و آن جایی که تکلیف دارد، تمام استعداد خود را در جهت عبودیت خدا قرار می دهد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز با حضور در جمع معتکفان حرم مطهر رضوی در محل ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، اظهار کرد: اصل مسأله اعتکاف از نظر لغت به معنای «اقبال پذیری» است. یعنی ذات مقدس پروردگار به شما معتکفان توجهی کرده و شما این توجه را پذیرفته اید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر لزوم مغتنم شمردن فرصت اعتکاف، گفت: فرصت اعتکاف از دو دیدگاه قابل تأمل است؛ از دیدگاه جوانان فرصتی است تا برادران و خواهران جوان ما از مسأله اعتکاف به عنوان یک حرکت خط ساز در زندگی بهره مند شوند و از دیدگاه افراد مسن تر، فرصتی برای تحول است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به دستور پروردگار متعال به حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل(ع) نسبت به آماده ساختن خانه کعبه برای طائفین، خاطرنشان کرد: طواف یک حرکت نمادین برای یک واقعیت در بندگی خداست. ذات مقدس پروردگار باید به گونه ای در زندگی انسان تعریف شود که محور زندگی او باشد و همان طور که طواف مظهر بندگی خداست، اعتکاف نیز مظهر وابستگی به خداوند و رمز و راز داشتن با اوست.

آیت الله علم الهدی فرصت ارتباط با خداوند در رکوع و سجود عبادات را نقطه اوج ارتباط بنده با پروردگار دانست و افزود: خداوند سه نوع بنده دارد؛ یکی بندگانی که زندگی آن ها حول محور خدا می چرخد، دیگری بنده ای که با خدای متعال سر و راز خود را در میان می گذارد و گروه سوم بندگانی که خود را خاک شده در برابر پروردگار قرار می دهند. بنده ای که هر سه نوع این بندگی ها را داشته باشد، عبد کامل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتکاف نمادی است که خدایی بودن و خدایی شدن انسان را معنا می کند. اگر انسان در زندگی خدایی شود، همه چیز را برای خدا می خواهد و آن جایی که تکلیف دارد، تمام استعداد خود را در راستای عبودیت خدا قرار می دهد./202/820/ب1

ارسال نظرات