۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۹۱۲۷۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ایمان و عمل به قرآن مهم‌ترین باور دینی هر مسلمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ایمان به قرآن اصلی‌ترین بخش از اندیشه و باور دینی هر مسلمان است، گفت: فردی که قرآن می‌خواند باید در عظمت قرآن تفکر کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن، اظهار کرد: قرآن کریم مجموعه‌ای کامل، جامع و بیان‌کننده تمام موارد سعادت بوده و هر آنچه بشر در راه پیمایش سعادت و خوشبختی نیاز دارد، از اعتقادات گرفته تا اخلاق و اعمال به طور کامل در قرآن کریم آمده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم سرمنشأ بیشتر علوم و هنرهای اسلامی است، اضافه کرد: پیام خداوند متعال به وسیله وحی بر پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) نازل شد تا انسان‌ها را از تاریکی به نور هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه قرآن کریم معجزه جاوید خاتم‌الانبیاست، خاطرنشان کرد: تمسک به قرآن سبب نزول لطف و رحمت الهی بوده و مراتب رسیدن به کمال در انس با قرآن، تدریجی است.

وی با بیان اینکه ایمان به قرآن اصلی‌ترین بخش از اندیشه و باور دینی هر مسلمان است، تصریح کرد: فردی که قرآن می‌خواند باید در عظمت قرآن تفکر کند؛ زیرا ثمره این تفکر خشوع و خضوع در برابر کلمات الهی است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه حفظ قرآن کریم مانند تلاوت آن آثار فراوان و ارزنده‌ای دارد، ادامه داد: ایام و مناسبت‌هایی چون موعد اعتکاف و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصتی برای نورانی ساختن دل‌ها و صفا بخشیدن به روح از طریق تلاوت قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قرآن کریم از نگاه قرآنی گنج اعظم و مخزن اسرار ربانی بوده و درمان دردهای فردی و اجتماعی بشر در قرآن است؛ زیرا به نیازهای روحی و فکری و عاطفی بشر پاسخ قانع‌کننده و منطقی می‌دهد و استعدادهای بالقوه آدمی را در پرتو خورشید هدایت خویش به شکوفایی و فعلیت می‌رساند.

وی با بیان اینکه خداوند در کتاب آسمانی قرآن تجلی کرده و می‌توان جلوه‌های جلال و جمال او را در این کتاب حق مشاهده کرد، افزود: جلوه‌های جلال و جمال حق در قرآن به‌ اندازه‌ای است که وقتی آن را بر کوه تجلی کرد، کوه فرو ریخت و موسی(ع) مدهوش شد؛ از این‌ رو قرآن بر هر دلی که عرضه شود فرد را دگرگون می‌سازد./9314/202/ب2

ارسال نظرات