۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۹۱۳۱۶
امام جمعه تبریز:

شواری نگهبان روند بررسی صلاحیت ها را با جدیت دنبال کند

آیت الله شبستری با تأکید بر جدیت شورای نگهبان در روند رسیدگی و تأیید صلاحیت اشخاص، گفت: شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌های داخلی و خارجی روند بررسی صلاحیت‌ها را ادامه دهد.
آیت الله مجتهد شبستری نماز جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به انتخابات پیش روی ایران اسلامی، اظهار داشت:  شورای نگهبان لازم است بدون توجه به جوسازی‌ها تشخیص صلاحیت کاندیداها را به طور دقیق انجام دهند.

وی با بیان اینکه عده ای که فاقد صلاحت لازم هستند با ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری زحمت شورای نگهبان و مسؤولان را دو چندان می کنند، ابراز داشت: افراد فاقد صلاحیتی با خودبرتربینی و نقض قانون برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان در این میان، ابراز داشت: دشمنان نظام و انقلاب نیز در این میان ساکت ننشسته اند و در رسانه های خود آغاز به جوسازی و تبلیغات منفی کرده اند و از این فرصت، سوء استفاده لازم را برای ضربه به نظام اسلامی به کار می برند.

وی ادامه داد: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری کاندید می شوند باید از میان رجال مذهبی، سیاسی و مدیر و مدبر باشند، بنابراین مطالعه ی اصل 115 قانون اساسی برای ثبت نام ضروری است، ثبت نام چند صد نفر در این انتخابات نشان به سخره گرفتن انتخابات ریاست جمهوری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در قانون اساسی امتیازاتی برای رییس جمهور از جمله تعهد وکاردانی تعیین شده است، گفت: اشخاصی که اقدام به کاندیداتوری می کنند باید به این نکته نیز توجه داشته باشند و انتخابات را به سخره نگیرند.

وی با تأکید بر جدیت شورای نگهبان در روند رسیدگی و تأیید صلاحیت اشخاص، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌های داخلی و خارجی و با در نظر گرفتن شاخص‌های صلاحیت اشخاص، به طور شایسته‌ روند بررسی صلاحیت‌ها را ادامه دهند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در  انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز مسؤولان و هیأت‌های نظارت باید دقت لازم را داشته باشند، افزود: مردم نیز لازم است با شناخت و آگاهی و با بصیرت لازم اشخاصی را انتخاب کنند که به فکر، مردم، کشور و انقلاب هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به به تمدید تحریم‌ها علیه ایران اسلام، گفت: مدعیان حقوق بشر با اصل انقلاب و اسلام مخالفند و بی خبر از حقوق بشر هستند، این‌ها با بهانه حقوق بشر با اصل جمهوری اسلامی ایران دشمنی می کنند چنانچه پس از برجام نیز رفتارشان با ایران تغییر نکرد.

آیت الله مجتهد شبستری با محکوم کردن حمله‌ هوایی آمریکا به سوریه، آن را ناقض قوانین بین المللی دانست و گفت: هدف آمریکا از حمله به سوریه تقویت صهیونیست‌ها و حمایت از داعش بود، ادعای حمله‌ شیمیایی از سوی سوریه طبق نظر متخصصان و محاسبات نظامی بی اساس است و بهانه آمریکا برای حمله به این کشور مردود است.

وی با اشاره به خوی جنگ طلبی و زیاده خواهی آمریکا، گفت: آمریکا به دنبال تضعیف جبهه‌ مقاومت است و سعی می کند با ایجاد جنگ روانی جبهه مقاومت را تضعیف کند، اما هیچ گاه موفق نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبریک  29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: ارتش در تمام دنیا حافظ امنیت و اقتدار کشور است، ارتش ایران اسلامی یک ارتش مکتبی است، این روز، روز حماسه آفرینی‌های نیروهای سه گانه ی ارتش به خصوص نیروی زمینی است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما به عنوان وظیفه‌ شرعی خود از فرمانده کل قوا اطاعت تام دارند، ادامه داد: ارتش در کشور ما در طول هشت سال دفاع مقدس دلیرانه از کشور دفاع کرد و با جان فشانی در برابر تهاجم دشمن ایستادند./854/201/ب2

ارسال نظرات