۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۹۱۳۲۴
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار شد

آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی صبح امروز در مراسم آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان اظهار داشت: در این آزمون ۸۵۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۵۰۰ نفر در مقطع سیکل، ۲۵۰ نفر در مقطع دیپلم و ۷۰ نفر در مقطع دانشگاه هستند.

وی افزود: مقطع سیکل مربوط به افرادی است که از دوره هشتم متوسطه تا دیپلم و دانشگاه افرادی که حداقل ۳۰ واحد درسی را گذرانده‌اند را شامل می‌شود، حافطان کل قرآن از شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه معاف هستند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر در آذربایجان‌غربی مدارس در دو سطح یک و دو فعالیت دارند، ادامه داد: سطح یک پایه‌های یک  تا شش را شامل شده و سطح دو پایه‌های هفت، هشت و ۹ را شامل می‌شود و بعد از گذراندن این دو سطح طلبه‌ها برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم می‌روند.

وی با اشاره به فعالیت مدارس علمیه سطح دو در شهرستان‌های ارومیه، خوی و میاندوآب خاطر نشان کرد: در حال حاضر در آذربایجان‌غربی ۱۳ حوزه علمیه وجود دارد که یک هزار و 130 طلبه در آن مدارس مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: قبول شدگان در آزمون ورودی در دوره آموزشی اختبارو تثبیت شرکت کرده و بعد از انجام مصاحبه و قبولی، در نهایت ۳۵۰ نفر پذیرش شده و کد طلبگی و شناسایی دریافت می‌کنند.

گفتنی است، سال گذشته بیش از یک هزار نفر برای ورود به حوزه های علمیه آزمون داده بودند که امسال با وجود کاهش این آمار، آذربایجان غربی در رتبه ششم کشوری به لحاظ تعداد متقاضیان برای ورود به مدارس علمیه است./۲۰۳/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات