۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۹۱۳۴۷
امام جمعه موقت پردیسان عنوان کرد؛

انتقاد از نام نویسی‌ افراد فاقد شرایط ریاست جمهوری/ راهکارهای قانونی تدوین شود

حجت الاسلام غفوری از نبود قانون جامع برای نام نویسی افراد واجد شرایط ریاست جمهوری انتقاد کرد و خواستار تدوین راهکارهای قانونی در این زمینه شد.
حجت الاسلام غفوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری، امام جمعه موقت پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با مهم ارزیابی کردن تقوا در میان مسلمانان جهان، اظهار داشت: اهل تقوا علایم و نشانه‌هایی دارند که خود را در اعتقادات، اخلاق و رفتار آنها بروز می‌دهد.

حجت الاسلام غفوری در خطبه‌ اول نماز جمعه، وجود نیت خالص در همه امور برای پروردگار متعال را یکی از نشانه‌های اهل تقوا برشمرد و ابراز داشت: انسان متقی مخلص است، بنابراین چنین انسانی امور و برنامه‌های زندگی خود را در راستای رضای الهی تنظیم و آن‌ها را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: انسان متقی کسی است که امری را در زندگی خود برای غیر خدا، اختصاص نمی‌دهد، چرا که هر آنچه هست از خداوند متعال است و بنده الهی نیز هر آنچه انجام می‌دهد، برای رضای خدا انجام می‌دهد.

اساس تقوا، اخلاص است

امام جمعه موقت پردیسان با اشاره به وجود آیات و روایات مختلف و متعددی که در باب انسان متقی و علائمش وجود دارد، تصریح کرد: در آیات شریفه قرآن کریم و روایات توجه ویژه‌ای به امر تقوا شده است، بنابراین به استناد آیات و روایات، نکته دقیق آن است که اخلاص اساس تقوا است.

وی عنوان کرد:‌ اخلاص یکی از علائم انسان‌های متقی است، از این رو علت آن که انسان مؤمن کاری را برای غیر خدا انجام نمی‌دهد، آن است که مؤمن اخلاص دارد و اجازه نمی‌دهد چیزی میان او و خدایش فاصله‌ای ایجاد کند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و شهرستان ها با تأکید بر این که خداوند عبادت و عمل شرک آلود را نمی‌پذیرد، افزود: در روایات مختلف بار‌ها بر خلوصِ در نیت تأکید شده است، از این رو اگر نیت مؤمنی در عبادت برای خداوند متعال خالص نباشد، آن عبادت باطل خواهد شد.

یک مؤمن باید از تمام لحظه‌ها و امور روز‌مره خود برای عبادت خداوند متعال بهره بجوید

وی با بیان این که امور عادی و روزمره مردم اگر به نیت برآورده کردن امر الهی و جلب رضایت پروردگار، انجام شود، عبادت محسوب می‌شود، اظهار داشت: علت آن که علماء به ما فرموده‌اند تا قبل از کار‌هایی همچون خوردن غذا و نوشیدن آب بگوییم «بِسْمِ اللهِ» و پس از اتمام این امور بگوییم «الْحَمْدُ لِلَّهِ»، برای آن است که یک مؤمن باید از تمام لحظه‌های زندگی خود برای عبادت خداوند متعال بهره بجوید.  

حجت الاسلام غفوری ابراز داشت: خوشا به حال کسی که دلش را از هر آنچه چشمش می‌بیند و گوشش می‌شنود، مشغول نکند و در هیچ شرایطی خدا را از یاد نمیبرد.

وی به علائم انسان‌های متقی پرداخت و در ادامه با اشاره به برخی فضایل و رذایل اخلاقی، خاطرنشان کرد: اگر انسان در تمام اتفاقات پیرامونش به خدا توکل داشته باشد و امورش را به پروردگار متعال واگذار کند و یقین داشته باشد هر آنچه خداوند عطا می‌کند بی‌تردید به خیر و صلاح دنیا و آخرت خود و اطرافیانش است، چنین انسانی می‌تواند اخلاص را در شخصیتش شکل داده و تقوا را در وجودش، عینیت ببخشد.

احساس تکلیف فراوان و پُر شور برای کاندیداتوری ریاست جمهوری

امام جمعه موقت پردیسان در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به استقبال پرُ شور مردم برای کاندیداتوری ریاست جمهوری، تصریح کرد:‌ از بچه‌ سه ساله تا نگهبان کارخانه‌ای احساس تکلیف کرده‌اند تا بیایند و برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند.

وی اظهار داشت:‌ از یک سو برخی با حضور در وزارت کشور می‌خواهند رییس جمهور شوند و از سوی دیگر مصاحبه‌هایی از این افراد منتشر می‌شود و در شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن پخش می‌شود که در نهایت دست‌آویزی برای تمسخر کشور به وجود می‌آید.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و شهرستان ها با گلایه از حضور عده‌ای در وزارت کشور که مناسب جایگاه ریاست جمهوری نیستند، افزود: به نظر می‌رسد برای آن که دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم، ضروری است تا مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ راهکار‌های قانونی برای جلوگیری از این امر بیاندیشند.

وی برگزاری انتخابات پرشور را خاری در چشم دشمن برشمرد و گفت: انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی، خاری در چشم دشمنان کشور است و تعداد آرایی که از صندوق‌ها خارج می‌شود، نشان از میزان تأیید نظام خواهد بود.

حجت الاسلام غفوری اظهار داشت: اکنون عمده تبلیغات بر روی نامزد‌ها و کاندیدا شدن اشخاص احتمالی متمرکز شده است، در حالی که باید توجه داشت که باید در کنار هر تبلیغی، مسأله اصل انتخابات و مسأله حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی نیز مطرح شود.  

شناسایی فرد اصلح در میان کاندیدا‌ها، تکلیف آحاد جامعه است

وی با بیان این که شناسایی اصلح در میان کاندیدا‌ها تکلیف آحاد جامعه است، ابراز داشت: شورای نگهبان وظیفه دارد تا اجمالاً صلاحیت حضور اشخاصی را در انتخابات تأیید کند، اما مردم موظف هستند تا با تحقیق و بررسی‌های جامع، اصلح را شناسایی کرده و به آن رأی دهند.

امام جمعه موقت پردیسان با تأکید بر دوری از تخریب نامزد‌های ریاست جمهوری، تصریح کرد: اطلاعاتی که مستند است و می‌تواند در تعیین سرنوشت مردم تأثیرگذار باشد، می‌توان آن را در اختیار مردم قرار دارد، بنابراین ضروری است تا مسؤولان و مردم در انتشار اسناد و اطلاعاتی که می‌تواند سرنوشت‌ساز و مفید باشد و اطلاعاتی که می‌تواند منجر به تخریب شخصیت‌ها شود، احتیاط کنند.

وی در پایان خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی ایران،‌ خاطرنشان کرد: ملت ایران برای اسلام و خدا انقلاب کرده است، از این رو برای اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت پای این انقلاب خواهند ایستاد و بی‌تردید رییس جمهوری مذهبی، انقلابی و الهی با رویکرد حمایت از محرومین را انتخاب خواهند کرد./۸۷۸/ 201/ص

 

 

اکتای بهمنی
ارسال نظرات