۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۹۱۳۷۴
نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف مطرح کرد؛

ضرورت تلاش برای عملی شدن شعار سال

نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف گفت: انتخاب مجدد عنوان اقتصاد مقاومتی در عنوان سال نشان می‌دهد که مطالبات رهبر معظم انقلاب در این زمینه برآورده نشده است، بنابراین باید تلاش کنیم تا عنوان سال در حد شعار باقی نماند و در عمل شاهد تحقق آن باشیم.
حجت الاسلام طالبپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالبپور جمعه شب در مسجد اصحاب کساء شهرضا در جمع مردم این شهرستان، با اشاره به انتخاب شعار سال 96 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، عنوان کرد: رهبر مظعم انقلاب در سخنرانیهای خود بارها فرمودند که از وضعیت اجرای اصول اقتصاد مقاومتی در کشور راضی نیستند و باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

وی اظهار کرد: انتخاب مجدد شعار سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد هنوز منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه برآورده نشده است و ایشان با این اقدام قصد داشته‌اند بر پیگیری جدی این مسأله تأکید کنند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف بیان کرد: البته شاید به دلیل گستردگی موضوعات و مسائل راجع به اقتصاد مقاومتی پیگیری و اجرای همه دستورات در این زمینه به زمان زیادی نیاز داشته باشد به همین دلیل ایشان با انتخاب عناوینی همچون تولید و اشغال در کنار اقتصاد مقاومتی قصد داشته‌اند توان اجرایی کشور را در این زمینه‌ها که مهمترین نیازهای کشور هستند، هدایت کنند.

حجت الاسلام طالبپور ادامه داد: همه افراد در هر شغل، موقعیت و جایگاهی که هستند باید تلاش کنند تا شعار سال را در حوزه عملیاتی و در سطح جامعه اجرا کنند تا مردم شاهد اثرات آن باشند، به همین دلیل همه ما باید با مطالعه اصول ابلاغی و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، با وظیفه خود در این زمینه آشنا شویم.

وی گفت: تولید و اشغال مکمل یکدیگر هستند، اگر تولید در کشور رونق پیدا کند، عرصه‌های جدید اشتغالزایی نیز ایجاد خواهد شد و به همین ترتیب بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی و اجتماعی مردم نیز برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با اشاره به صدور فرمان تحریم واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود از سوی رهبر معظم انقلابف عنوان کرد: مردم باید بدانند که مصرف کالای خارجی در این شرایط که یک فقیه جامع الشرایط درباره آن فتوا داده، حرام است؛ انسانهای مؤمن باید با عمل به این فتوا به اقتصاد ملی و برادران و خواهران ایمانی خود کمک کنند.

حجت الاسلام طالبپور بیان کرد: مشکل دیگری که در زمینه حمایت از اقتصاد داخلی و تولید ملی وجود دارد، قاچاق کالا است، در سال جدید باید دولت مقابله با قاچاق کالا را با جدیدت در دستور کار خود قرار دهد تا تولید ملی از هر جهت حمایت شود.

وی ادامه داد: متأسفانه سوء مدیریت در برخی زمینه‌ها و واردات برخی از انواع کالاها باعث شده تا مشاغل داخل کشور کم و در مقابل اشتغالزایی برای دیگر کشورها ایجاد شود در حالی که اکنون زمان آن فرا رسیده که این رویه به سود اقتصاد کشور تغییر کند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخرانی آغاز سال جدید، در هر کجا روحیه انقلابی وجود داشته پیشرفت ایجاد شده و مشکلاتی که در کشور وجود دارد عمدتاً مربوط به سوء مدیریت بوده است.

حجت الاسلام طابپور در ادامه این مطلب افزود: دشمنان خارجی با همه ابزارهای رسانه‌ای که در اختیار دارند تلاش می‌کنند تا مشکلات معیشتی را به نظام و حرکت انقلابی مردم نسبت دهند در حالی که انقلاب اسلامی سراسر برکت و رحمت بوده و دستاوردهای زیادی به همراه داشته است./۸۶۸/202/ب2

ارسال نظرات