۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۹۱۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

اعتقاد مسحیان بر وجود سه خدا باطل است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در قرآن کریم در مورد اعتقاد مسیحیان به خدا سه باور وجود دارد که همگی باطل و بی‌اساس است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگاز خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، به آیه ۱۷ سوره مائده اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرمایند: «همانا آنان که گفتند: خدا همان مسیح بن مریم است، کافر شدند. بگو (ای پیغمبر) کدام قدرت می‌تواند در برابر خدا کمترین مانعی ایجاد کند اگر خدا بخواهد عیسی بن مریم و مادرش و هر که در روی زمین است همه را هلاک گرداند؟ و مُلک آسمانها و زمین و هر چه بین آنهاست همه از آنِ خداست، هر چه را بخواهد خلق می‌کند و او بر (ایجاد و هلاک) همه چیز تواناست».

وی در تفسیر این آیه اظهار داشت: در قرآن کریم در مورد اعتقاد مسیحیان به خدا سه باور وجود دارد اول اینکه برخی از آنان اعتقاد دارند که پدر، خدای واقعی  است و حضرت عیسی(ع) فرزند خدا است.

وی افزود: طبق آیه ۱۷۱ سوره نساء نیز گروهی از مسیحیان عقیده دارند سه خدای پسر، پدر و روح‌القدوس وجود دارد و هر سه اینها را خدا می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرشی ادامه داد: برخی از آنان نیز باور دارند خدا یکی است ولی خود را در سه قالب پسر، پدر و روح‌القدس نشان داده است در واقع خدا در عین سه تا بودن، واحد است.

وی خاطرنشان کرد: پاسخی که خدا در این آیه به مسیحیان می‌دهد مربوط به همین باور سوم است که می‌گوید اگر شما باور دارید مسیح(ع) از وجود مریم(ع) که یک بشر است به دنیا آمده است پس چگونه عیسی(ع) را خدا می‌دانید.

امام جمعه ارومیه در ادامه عنوان کرد: خداوند در این آیه با استناد به اینکه اگر خدا اراده کند می‌تواند جان حضرت عیسی(ع) و مادرش و هر آنکس را که بخواهد بگیرد، به مسیحیان می‌گوید اگر عیسی خداست پس چرا جانش گرفته می‌شود در حالی که نباید کسی بتواند جان خدا را بگیرد.

وی اظهار کرد: عده‌ای خود را دوستان خدا معرفی می‌کنند و بر این باورند که خدا آنان را برگزیده است و عذاب نمی‌دهد و خدا در جوابشان می‌فرماید خدا هر کس را که بخواهد عذاب می‌دهد و سنجش اعمال تنها بر پایه اعمال خود فرد صورت می‌گیرد.

سلسله جلسات قرآن کریم هر شب با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار می‌شود./936/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات