۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۹۱۴۱۲

جزییات آزمون ورودی داوطلبان جامعه الزهرا

رییس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) از افزایش ۶۰ درصدی داوطلبان آزمون ورودی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد.
جامعة الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س) حجت الاسلام«اباذر عمرانی فر» با اعلام این خبر، عنوان کرد: در سال گذشته، آزمون‌های ورودی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سطوح مختلف تحصیلی در زمان‌های مختلف برگزار می‌شد؛ امسال برای اولین بار، آزمون‌های ورودی در چهار مقطع تحصیلی بازپذیری سطح دو، سطح دو، سطح سه و سطح چهار به صورت همزمان در ۴۷ حوزه امتحانی واقع در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

افزایش ۶۰ درصدی داوطلبان آزمون ورودی/ تهران، مشهد، اصفهان و کرمان دارای بیشترین آمار داوطلبان آزمون ورودی هستند

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش پذیرش داشتیم، یعنی تمایل جوانان برای تحصیل علوم دینی نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه تهران، مشهد، اصفهان و کرمان پس از قم، بیشترین آمار شرکت کنندگان در آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را داشتند،

حجت الاسلام عمرانی فر افزود: در آزمون ورودی سال جاری، ۳۷۰ نفرحافظ نصف و کل قرآن کریم و ۲۰ نفر حافظ نصف و کل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه  ثبت نام کرده‌اند؛ همچنین ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان دبیرستان‌های مجتمع آموزشی تربیتی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در سه استان فعالیت می‌کنند، در این آزمون ثبت نام کردند.

۲۵ الی ۳۱ فروردین‌ماه زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون جامعه‌الزهرا

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی می‌توانند از تاریخ ۲۵ الی ۳۱ فروردین‌ماه از طریق سایت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و یا سامانه پذیرش به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir اقدام کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبان برای بهره مندی از شرایط معافیت از آزمون، حتما به بخش «معافیت از آزمون» دفترچه راهنما مراجعه کنند تا نسبت به شرایط معافیت اطمینان حاصل کنند.

آزمون دارای نمره منفی است

حجت الاسلام عمرانی فر یادآور شد: افرادی که به دلایل مختلف قادر  به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نشدند، می‌توانند در روز آزمون و قبل از حضور در جلسه آزمون، کارت خود را از طریق سامانه پذیرش دریافت کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به این که محل آزمون و حوزه امتحانی در زمان ثبت نام مشخص شده است و زمانی هم برای ویرایش آن اختصاص داده شده بود، امکان تغییر مکان آزمون وجود ندارد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار کرد: به داوطلبان توصیه شده است که حتی المقدور وسایل اضافه به همراه خود نداشته باشند، اما در عین حال، تمهیداتی اندیشیده شده است تا جایگاه ویژه امانت برای داوطلبان ایجاد شود.

وی ادامه داد: داوطلبان یک یا دو روز قبل از آزمون، حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند تا با مشکل مواجه نشوند، همچنین مداد مشکی نرم، خودکار، پاک کن و کارت شناسایی معتبر دارای عکس به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام عمرانی فر یادآور شد: آزمون دارای نمره منفی است و به ازای هر سه پاسخ نادرست، یک نمره منفی در نظر گرفته شده است. 

زمانبندی آزمون برای مقاطع تحصیلی مختلف

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) عنوان کرد: سوالات سه مقطع تحصیلی بازپذیری سطح دو، سطح دو و سطح سه به صورت چهارگزینه ای طراحی شده است، اما سوالات سطح چهار به صورت چهارگزینه ای و تشریحی است.

وی افزود: سوالات مشترک به صورت چهارگزینه‌ای است که باید با مداد مشکی نرم پر شوند و سوالات اختصاصی به صورت تشریحی است که باید با خودکار آبی یا مشکی پاسخ داده شوند. 

حجت الاسلام عمرانی فر ادامه داد: زمان آزمون برای داوطلبان بازپذیری سطح دو ۶۰ دقیقه و داوطلبان سطح دو ۷۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: داوطلبان سطح سه دارای دو دفترچه مشترک و اختصاصی هستند که ۴۰ دقیقه برای آزمون مشترک و ۳۰ دقیقه برای آزمون اختصاصی در نظر گرفته شده است؛ همچنین داوطلبان سطح چهار نیز دارای دو دفترچه اختصاصی  و مشترک هستند که ۱۵۰ دقیقه برای سوالات اختصاصی و ۴۵ دقیقه برای سوالات عمومی فرصت دارند.

فارغ‌التحصیلان ۴۷ رشته دانشگاهی همخوان مجاز به شرکت در آزمون سطح سه هستند

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: داوطلبان سطح دو در سه برنامه آموزشی حضوری(خوابگاهی، روزانه نیمه وقت و روزانه تمام وقت)، غیرحضوری و مجازی ثبت نام کردند. 

وی افزود: داوطلبان بازپذیری سطح دو در سه برنامه آموزشی غیرحضوری و حضوری نیمه وقت صبح و حضوری نیمه وقت عصر شرکت کرده‌اند، همچنین آزمون سطح سه برای فارغ‌التحصیلان سطح دو حوزه‌های علمیه و فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی همسو با حوزه علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ عمرانی فر یادآور شد: در آزمون مقطع تحصیلی سطح سه، ۴۷ رشته تحصیلی دانشگاهی به عنوان رشته‌های همخوان و همسو معرفی شده که در دفترچه راهنمای پذیرش درج شده است که مانند بقیه داوطلبان سطح سه  در ۱۲ رشته حضوری و ۵ رشته مجازی در آزمون شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبان مقطع تحصیلی سطح چهار به صورت حضوری و در ۶ رشته «تفسیر و علوم قرآن با گرایش تفسیر تطبیقی»، «تفسیر و علوم قرآن با گرایش علوم و معارف قرآن»، «تاریخ اسلام با گرایش تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام»، «فقه و اصول با گرایش فقه خانواده»، «کلام اسلامی» و «فلسفه اسلامی با گرایش حکمت متعالیه» در آزمون شرکت می‌کنند.

وجود ۱۳ حوزه امتحانی در استان قم

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به حوزه‌های امتحانی داوطلبان، گفت: در تهران و خراسان رضوی ۳ مرکز آزمون و برای استان قم، ۱۳ مرکز آزمون در نظر گرفته شده است که داوطلبان با توجه به آدرس حوزه امتحانی که در بر روی کارت خود درج شده است، به مرکز آزمون مراجعه می‌کنند.

وی با بیان این که آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، روز جمعه، اول اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود، عنوان کرد: داوطلبان باید یک ساعت قبل از آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشند تا اگر در کارت ورود به جلسه افراد مغایرتی وجود دارد، توسط ناظرین آزمون رفع شود.

نتایج اولیه آزمون ورودی، دو برابر ظرفیت اعلام می‌شود

حجت‌الاسلام‌ عمرانی فر یادآور شد: نتایج اولیه آزمون کتبی با اعلام دو برابر ظرفیت در روز ۳۱ اردیبهشت ماه از طریق سایت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان باید تا پنجم خردادماه، جهت تکمیل فرم‌های مربوط به پذیرش، تعیین زمان مصاحبه و ارسال مدارک درخواستی از طریق سامانه پذیرش اقدام کنند. /۹۲۴/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات