۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۹۱۴۵۹
نائب رییس مجلس:

مصون سازی کشور در مقابل حوادث طبیعی امری ضروری است

پزشکیان گفت: بسیاری از کلانشهرهای کشور با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه هستند که این معضل در شهر تبریز بسیار حاد است، اگر فکری برای رفع این مسأله صورت نگیرد؛ در آینده نیز شاهد حوادثی بدتر از این خواهیم بود.
مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به حادثه سیل در آذربایجان شرقی و درگذشت برخی از هموطنان در آذرشهر و عجب‌شیر، اظهار داشت: این حادثه که به دلایل مختلف و به دنبال بارش باران رحمت الهی رخ داد، بایستی آسیب‌شناسی شود.

وی با بیان این‌که دلایل وقوع این حادثه پس از امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت حادثه‌دیدگان بایستی در اولویت قرار گیرد، گفت: بارش باران در نقاط مختلف آذربایجان شرقی، به ویژه در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر تبدیل به سیل و حادثه‌ای شد که متاسفانه در پی آن تنی چند از هموطنانمان فوت کرده و تنی دیگر مفقود و مجروح شدند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: برخی از منازل مسکونی و بسیاری از زمین‌های کشاورزی و باغات نیز در این حادثه آسیب دیدند و خانواده‌ها متحمل ضررهای اقتصادی بسیاری شدند، آنچه مسلم است و بایستی مورد توجه مردم و مسؤولان امر قرار گیرد؛ پیشگیری، کنترل و نظارت دقیق در اینگونه از حوادث طبیعی امری مهم و ضروری است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات ستاد مدیریت بحران کشور و استان، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر نهادهای مسؤول در امدادرسانی به مردم سیل‌زده افزود: انتظار می رود مسؤولان امر با دقت و سرعت عمل نسبت به کاهش اثرات آن تلاش کرده و مردم را نیز از اقدامات انجام شده مطلع سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسألت کرد و اظهار داشت: برخی روستاها و حتی برخی مناطق شهری در معرض چنین حوادث تلخی هستند که بایستی برای پیشگیری چنین وقایعی تلخی تدبیر لازم اندیشیده شود.

پزشکیان با اشاره به برخی خانه‌های آسیب‌دیده در تبریز بار دیگر خطر حاشیه‌نشینی را به مردم و مسؤولان گوشزد کرد و گفت: بسیاری از کلانشهرهای کشور با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه هستند که این معضل در شهر تبریز بسیار حاد است، اگر فکری برای رفع این مسأله صورت نگیرد؛ در آینده نیز شاهد حوادثی بدتر از این خواهیم بود./935/۳۰۲/ب2

 

ارسال نظرات