۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۹۱۴۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

دولت در تأمین خسارت سیل‌زدگان از تشریفات اداری پرهیز کند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: عده‌ای فرصت‌طلب وضعیت تلخ امروز را تبدیل به فرصتی برای تبلیغات انتخاباتی خود در شورای شهر کرده اند.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تقدیر از اقدام سریع امدادگران در رسیدگی به مردم سیل‌زده در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: انتظار داریم دولت در رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان به ویژه در شهرهای آذرشهر و عجب‌شیر نهایت همت را به خرج دهد.

وی با بیان این‌که مردم منطقه انتظار دارند؛ دولت در تأمین خسارت سیل‌زدگان از تشریفات اداری پرهیز کند، تصریح کرد: متأسفانه بر اثر سیل اخیر برخی از خانه‌های روستایی به طور کلی از بین رفتند و اجساد تعدادی از حادثه‌دیدگان هنوز از سوی مردم و نیروهای امدادی یافت نشده است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که جریان سیل و خسارت در مسیر رودخانه‌ها و همچنین برخی مناطق حاشیه‌نشین بسیار بالا بوده است، گفت: خسارت های سیل اخیر در دو شهرستان آذرشهر و عجب شیر در استان اذربایجان شرقی قابل توجه است، مسؤولان استان نیز باید تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی داشته باشند.

وی با بیان این‌که چنین حوادث تلخی بایستی عبرتی برای آینده باشد، تصریح کرد: اگر با وقوع چنین سیلابی این حجم از خسارت وارد شده است؛ اگر خدای ناکرده شاهد سیل در استان باشیم، آثار و پیامدهای ناشی از آن غیر قابل جبران و کنترل خواهد بود، مسؤولان باید فکری به حال وضعیت موجود بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که امروز تنها زمان رسیدگی به وضعیت حادثه‌دیدگان و تسکین آلام خانواده‌های داغدیده است، گفت: متأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب وضعیت تلخ امروز را تبدیل به فرصتی برای تبلیغات انتخاباتی خود در شورای شهر کرده اند.

امام جمعه مراغه گفت: شاید برخی کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری در شهرداری‌ها بخشی از دلایل وقوع این سیلاب باشد، اما در شرایط فعلی که مردم به دنبال جنازه عزیزان خود هستند، نباید با برخی اظهارات سخیف و عوام‌فریب به دنبال جلب آرای مردمی بود، اگر این افراد واقعا دغدغه مردم دارند، چرا آستین‌ها را بالا نمی زنند و در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حضور ندارند./302/935/ب1

ارسال نظرات