۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۱۵۷۴

دیدار فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا با امام جمعه ارومیه

فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا صبح امروز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا، با اشاره به اعلامیه امام خمینی(ره) در مورد حفظ ارتش با تمام هجمه‌ها در سال ۵۸، تصریح کرد: امام(ره) با این اقدام خویش هم ارتش و هم کشور را حفظ و بیمه کردند زیرا در اوایل انقلاب سپاه و بسیج قدرت و امکانات لازم برای برخورد با دشمنان را نداشتند و اگر ارتش نبود کشور به یغما می‌رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به درخشش ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: اوج افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم بوده و برای این منظور شکل گرفته است در حالی که ارتش‌ کشورهای دیگر مانند لیبی برای دفاع از حکومت ظالم و ستمگر تشکیل یافته‌اند.

وی حفاظت از مردم و حراست از سرزمین را یکی از توصیه‌های خداوند خواند و اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دنیا اولین ارتشی است که از مقابل قرآن رژه می‌رود و نیروهای ارتش، سربازان امام زمان(عج) محسوب می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه لباس نظامی را لباس سربازی امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: سربازان از زمانی که این لباس را می‌پوشند مورد لطف و رحمت خدا قرار می‌گیرند و برایشان ثواب و پاداش نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به برخی نوشته‌های نیروهای ارتشی، گفت: در کشورهای دیگر نهایت نوشته‌های نیروهای ارتشی نوشتن خاطرات و تاکتیک‌های نظامی است ولی توجه به موضوعات معرفتی در نوشته‌های نیروهای ارتشی ایران بی‌نظیر و بی‌سابقه است.

وی راز و نیاز با خداوند را نعمت بزرگی عنوان کرد و افزود: امروزه برای دیدار با مسؤولان و مدیران نیاز به رعایت سلسله مراتب و گرفتن مجوز است ولی خداوند به انسان اجازه داده است در هر شرایط و مکانی بدون هیچ مقدمه و شرایطی با او صحبت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به عظمت و بزرگی ماه رجب، ادامه داد: رجب، ماه بزرگی است که در آن حسنات چندین برابر شده و افراد روزه‌دار در این ماه، در قیامت جزء اولین کسانی هستند که مورد لطف و رحمت پروردگار قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دور بودن از مادیات، حرص و طمع انسان را برای رسیدن به آن زیاد می‌کند در حالی که دور بود از معنویات میل و رغبت انسان را برای آن کمتر می‌کند و افرادی که بیشتر با معنویات سر و کار داشته باشند بیشتر میل به سوی آن پیدا می‌کنند.

امام جمعه ارومیه نماز شب را یکی از معنویاتی دانست که انسان تا زمانی که با آن ارتباط نداشته باشد نمی‌تواند لذت آن را بفهمد و عنوان کرد: بزرگان بسیاری چون لذت نماز شب را چشیده بودند برای از دست دادن یک شب آن، گریه و زاری می‌کردند، همانگونه که امام خمینی(ره) یک شب که توفیق خواندن نماز شب را از دست داده بودند صبح برای این امر به شدت ناله و زاری می‌کردند./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات