۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۹۱۵۷۶
به میزبانی قم؛

مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام برگزار می شود

نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام در دو رشته حفظ کل قرآن کریم و قرائت به میزبانی قم برگزار می شود.
رو نمایی از بزرگترین قرآن مطلا جهان

حسین اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب جهان اسلام در قم عنوان کرد: این مسابقات طی روزهای 3 تا 6 اردیبهشت و با حضور 57 شرکت کننده از 43 کشور در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات در دو رشته حفظ کل قرآن کریم و قرائت برگزار می شود که 31 حافظ و 26 قاری در این دوره از مسابقات، به رقابت می پردازند.

رییس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: سخنرانی، محفل قرآنی، تلاوت مجلسی، اجرای تواشیح و مدیحه سرایی به مناسبت عید مبعث و همچنین برگزاری مسابقات هر شب بعد از نماز مغرب و عشا از برنامه های جنبی این مسابقات است.

اسدی با اشاره به دیگر برنامه های تدارک دیده شده خاطرنشان کرد: اختتامیه این مسابقات که در عصر سه شنبه 5 اردیبهشت ماه با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله اعرافی برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در این مسابقات چهارشنبه برنامه جمعی خواهند داشت و روز پنج شنبه با رهبر انقلاب دیدار می کنند.

وی اضافه کرد: 13 داور از کشورهای ایران، سنگال، افغانستان، عراق، لبنان، مصر و کویت در این رقابت ها حضور می یابند و در بخش های مختلف به داوری خواهند پرداخت که همگی آنها از طلاب جهان اسلام هستند.

رییس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: ستوده نیا، شهیدی پور، سعیدیان، عباسی، درایتی و نصراللهی از ایران، مختار از سنگال، عبدالشکور فلاح از افغانستان، میثم تمار و هادی سلیمان از عراق، طلال مسمار از لبنان، عصفور از مصر و عبدالله ابل از کویت، 13 داور این مسابقات هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان این مسابقات از قاریان و حافظان برجسته جهان اسلام هستند و در پایان به برگزیدگان لوح و جوایز نقدی اهدا خواهد شد./872/ت302/ی

ارسال نظرات