۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۹۱۵۸۲
آیت الله استادی:

عمل به آموزه های اهل بیت سبب اصلاح جامعه است

آیت الله استادی در گردهمایی خادمان به شهدا و ایثارگران گفت: دوستی با اهل بیت(ع) باید همراه با عمل به آموزه های ایشان و توجه به فرمایشات آنها باشد.
آیت الله استادی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، آیت الله استادی استاد برجسته حوزه علمیه قم در جمع خادمان به شهدا و ایثارگران در مجتمع امام خمینی (ره) عنوان کرد: صرف دوستی علی (ع)،‌ صرف عزاداری امام حسین (ع) و صرف ارادت به حضرت زینب (س) اگر چه مطلوب است، اما برای اصلاح جامعه کافی نیست.
  وی اضافه کرد: اگر در کنار علاقه به اهل بیت (ع)  خواسته های ائمه اطهار (ع) را نیز اجرایی کردیم جامعه اصلاح خواهد شد وبا مشکلات مختلف روبرو نخواهیم بود.
  وی ادامه داد: باید با سیره اهل بیت (ع) آشنا شویم به سخنرانی های اهل علم و دین گوش فرا دهیم و آموخته ها را عملی نماییم، تا به سمت صلاح حرکت کنیم.
  آیت الله استادی اضافه کرد: اگر جامعه ای عالمش دغدغه آموختن به مردم را نداشت،‌جاهلش در فکر یادگیری نبود‌،غنی اش به فکر فقرا نبود و فقیرش دین را به دنیایش فروخت به عصر جاهلیت باز می گردد.
  وی تاکید کرد: باید در جامعه اسلامی به فراگیری مسایل دینی توجه بیشتر صورت گیرد و خانواده ها به این مساله اهمیت دهند،‌ باید از احوال افراد ضعیف جویا شد و هرکس در هر پایگاه که قرار دارد به فکر فرودستان و افراد ضعیف تر از خود باشد.
آیت الله استادی بیان کرد: باید بحث عفاف و حجاب در جامعه تقویت شود و مسؤولان و مردم به این مساله توجه و حساسیت بیشتر نشان دهند،‌ حضرت زینب (س) الگوی زنان مسلمان است،‌ایشان در برابر دشمنان شجاع بود و از حجاب و عفت خویش مراقبت می کرد. امروز زنان جامعه ما باید از ایشان درس عفاف و حجاب را بگیرند.
وی تاکید کرد: انجام گناه برای همه بد است اما برای افراد خاص و گروههای خاص که  جامعه از آنها انتظار دارد بدتر است ،‌دشمنان هیچگاه نسبت به این گروهها بی توجه نبوده است چرا که می داند از طریق ایشان می تواند ضربه وارد کند،‌ ‌مذهبیون،‌ ‌خانواده شهدا و کسانی که در ارتباط با خانواده شهدا هستند، اینها باید بیشتر مراقبت کنند. انتظار از ایشان در جامعه بیشتر است./۸۷۲/د102/ی

ارسال نظرات