۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۹۱۶۵۲
نماینده خبرگان رهبری:

مردم خدمت بی‌منت را از حرکتهای انتخاباتی تشخیص می دهند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه جاری شدن سیل در برخی مناطق کشور، گفت: مردم خدمت بی‌منت را از حرکتهای انتخاباتی تشخیص می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه جاری شدن سیل در استانهای شمالغرب کشور، با بیان اینکه مسؤولان باید به فکر پیشگیری باشند تا درمان، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری ها باید در طول سال با بازدید و رصد وضعیت پل ها، جاده ها و ساختمان ها و با در نظر گرفتن قدمت، عمر مفید و آبگیر بودن مسیرها نسبت به مرمت و رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.

وی گفت: مسؤولان باید قبل از وقوع حادثه راه حل های مختلفی برای مقابله با بحرانها داشته و اجرایی کنند نه اینکه منتظر وقوع حادثه و تخریب ابنیه ها باشند و بعد یادشان بیفتد که پل ها غیراستاندارد بوده و ظرفیت مقابله با سیل و طغیان را نداشتند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران باید در آمادگی 24 ساعته باشد، افزود: آماده باش کامل نیروها و عملکرد به موقع آنها می تواند در هنگام بروز حادثه از آسیبها و خسارات بکاهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که شاهد طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل و متأسفانه بروز خسارتهای جانی و مالی در چند استان کشور هستیم، لازم است مسؤولان سریع تر حداکثر امکانات را برای مدیریت بحران بسیج کرده و به کمک مردم مناطق آسیب دیده بشتابند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز  با تأکید بر اینکه خدمت به مردم وظیفه مسؤولان است، تصریح کرد: نباید خدمتگزاری به مردم در شرایط بحرانی، تابلویی برای فعالیت های انتخاباتی شود.

وی گفت: اینکه مسؤولان از این شرایط بحرانی برای بزرگنمایی خدمات و یا جهت دهی انتخاباتی سوء استفاده کنند، دور از انصاف است و مردم تشخیص خواهند داد که چه کسانی برای خدمت به مردم تلاش می کنند و چه افرادی ادای خدمت به آسیب دیدگان را در می آروند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: وظیفه انسانی حکم می کند معتمدین، روحانیان و تمام افرادی که به لحاظ اقتصادی و حتی پایگاه اجتماعی می توانند در تسکین آلام مردم مناطق آسیب دیده اقدامی کنند، با همنوعان خویش ابراز همدردی کنند./936/302/ب2

ارسال نظرات