۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۹۱۶۵۵
آیت الله اشرفی شاهرودی:

توجه به دین سبب از بین رفتن معضلات جامعه می شود

استاد سطح عالي حوزه علمیه گفت: در صورت سرلوحه قرار گرفتن دين در زندگي ناآرامي ها و عصبانيت ها به وجود نخواهد آمد چرا که ذکر خدا سبب اطمينان قلب و آرامش دل ها مي شود.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در مشهد آيت الله مصطفي اشرفي شاهرودي استاد سطح عالي حوزه علميه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوي گفت: ما براي فهم دين اسلام نياز به آموزش داريم و تکيه به آموخته هاي ديني از والدين کافي نيست. بيان قرآن بر دليل کفار براي نپذيرفتن دين اسلام به جهت يکسان نبودن اسلام با آموخته هاي قبلي آنان از پدرانشان نشانگر همين نکته است.

استاد سطح عالي حوزه علمیه با اشاره به لزوم فراگيري احکام ديني از متخصصان آن افزود: اميرالمؤمنين(ع) مي فرمايند: «علم را از اهلش بياموزيد» و فرا نگرفتن اين احکام و آموزش ها گاها موجب باطل بودن همه عبادات در سالياني طولاني است. قرآن کريم در آيه «فاسئلوا اهل الذکر» ما را متوجه لزوم فراگيري اين مسائل از اهل آن مي سازد.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: اين آموزش ها ابتدائا علم عقايد و سپس دستورات و احکام ديني است.

آيت الله اشرفي شاهرودي با اشاره به شيوع خشونت و ناراحتي و ناآرامي در جامعه افزود: در صورت سر لوحه قرار گرفتن دين در زندگي اين ناآرامي ها و عصبانيت ها به وجود نخواهد آمد چرا که ذکر خدا سبب اطمينان قلب و آرامش دل ها مي شود. اطمينان قلب و آرامش دل در برخورد با جاهلان جامعه مانع ايجاد درگيري هاي شديد و همچنين تاديب آنان خواهد شد.

استاد سطح عالي حوزه علمیه با شاره به منشأ اضطراب هاي موجود در جامعه گفت: بخش عمده اين مشکلات بر مي گردد به اينکه ما مي خواهيم حتما هر حرفي را جواب دهيم و انتقام بگيريم، در صورتي که تحمل و حلم در برخورد با ناگواري ها سبب از بين رفتن تدريجي خشم و تلخي اضطراب ها مي شود./203/933/ب1

ارسال نظرات