۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۹۱۶۶۰
با حضور ۸۳ کشور؛

سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور ۸۳ کشور از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت در مصلی تهران برگزار می‌شود.
علی محمدی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست خبری سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قران که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: قرآن تجلی خداوند متعال و شکست ناپذیر است و هیچ جمله بی‌حکمت در این کتاب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نخستین، برترین، بهترین و زیباترین نعمتی که خداوند به بشر ارایه کرده قرآن کریم است، عنوان کرد: تمام مشکلات امروز بشر ناشی از عدم انس با قرآن است، در حالی که وظیفه ما عمل به دستورات قرآن به صورت جمعی و فردی است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه فرهنگ‌سازی می‌کند، که ما آثار آن را در داخل و خارج کشور مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه از توفیقات نظام برگزاری مسابقات قرآنی است، ابراز کرد: سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور ۸۳ کشور از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 5 مسابقه بین‌المللی برای نخستین بار همزمان برگزار می‌شود، افزود: هم‌زمان در کنار مسابقات بین‌المللی بزرگ‌سالان مسابقه بین‌المللی قرآنی بانوان، طلاب، دانش‌آموزان، روشندلان با مشارکت ۲۷۶ متسابق برگزار می‌شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امیدواریم اصحاب رسانه اعم از صداوسیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات اخبار مربوط به مسابقات را با توجه به شان قرآن کریم منعکس کنند که برای همه اقشار جامعه زمینه استفاده معنوی فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه شعار مسابقات قرآنی «یک کتاب یک امت» خواهد بود، اظهار داشت: در کنار این مسابقات به موضوعات مهم جامعه همچون سبک زندگی اسلامی، استکبارستیزی، وحدت امت اسلامی، خانواده قرآنی، آیین همسرداری، ازدواج آسان، کیفیت روابط همسران، والدین و فرزندان با یکدیگر، فاجعه منا و شهدای قرآنی نیز پرداخته می‌شود.

وی درباره استکبارستیزی، گفت: در زمینه استکبارستیزی ما باید دشمنان خود همچون آمریکا و اسرائیل را به خوبی بشناسیم، در همین زمینه موضوعاتی آماده شده که زمان مسابقات ارائه می‌شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری همایش‌ بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با عنوان قرآن و فرهنگ انقلاب، خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب بحث انقلابی بودن و انقلابی ماندن را برای حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه مطرح کردند، بر همین مبنا همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی 4 اردیبهشت در شهر مقدس قم برگزار می‌شود، برای این همایش 421 مقاله به دست ما رسیده که که 65 مقاله خارجی از 20 کشور و بقیه از داخل کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: مسابقات بین‌المللی بانوان با رعایت موازین شرعی برگزار می‌شود که امیدواریم با موفقیت همراه باشد.

وی درباره داوران مسابقات، عنوان کرد: در این مسابقات 40 داور حضور خواهند داشت که 24 نفر آنها ایرانی و 16 نفر دیگر خارجی خواهند بود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برنامه‌های جانبی مسابقات گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی با حضور کارشناسان مسائل دینی و مشاوره‌ای از دیگر برنامه‌های جانبی در کنار مسابقات قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خطاب به دولتمردان و مدیران ارشد کشوری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در دوران حاکمیت اسلامی باید یکی از برنامه‌های اصلی مدیران ترویج قرآن باشد، امیدواریم که همه مسوولان برای ترویج فرهنگ قرآنی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند که هنگام انتخابات ریاست جمهوری یا شوراها باید از داوطلبان مطالبه کنند که برنامه‌های قرآنی خود را به طور مشخص و دقیق بیان کنند./201/807/ب1

ارسال نظرات