۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۹۱۶۸۹
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

تجمیع مسابقات قرآنی در جهت اقتصاد مقاومتی است

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: تجمیع ۵ مسابقه قرآنی بین‌المللی اتفاق جدیدی است که سبب کاهش هزینه‌ها شده و در جهت اقتصاد مقاومتی است.
حجت‌الاسلام مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی،‌ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف امروز در نشست خبری سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: تجمیع 5 مسابقه قرآنی بین‌المللی اتفاق جدیدی است که سبب کاهش هزینه‌ها شده و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: برگزاری همزمان این مسابقات سبب شده که هزینه‌ها به نصف تقلیل یابد، که اگر چنین تجمیعی در سایر رویدادها رخ دهد موازی‌کاری‌ها کمتر شده و برای کارهای فرهنگی اعتبار و بودجه کافی را خواهیم داشت.

رییس مرکز امور قرآنی اوقاف، اظهار داشت: تجمیع مسابقات و کاهش این هزینه‌ها در پی انعقاد یک تفاهم‌نامه‌ بین سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفت که عامل جذب مشارکت مشارکت سایر دستگاه‌ها نیز شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: همچنین همایش تجلیل از بانوان قرآنی، جشنواره قصه‌های قرآنی و نمایشگاه قرآن نیز در یکدیگر ادغام شدند.

دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی و اطلاع رسانی در این دوره از مسابقات قرآنی خبر داد و بیان داشت: در این دوره از مسابقات با همکاری زیباسازی شهر تهران، تبلیغات مفهومی و محتوایی بیشتر مورد توجه خواهند بود.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار می‌شود، بر همین اساس طی یک توافق با این معاونت ما کار برپایی نمایشگاه جانبی مسابقات را به این عزیزان واگذار کردیم که بخشی از نمایشگاه را کمی زودتر در مصلی برپا کنند و این بخش تا ماه رمضان ادامه یابد.

حجت‌الاسلام حسینی درباره ارتباط مداوم با شرکت‌کنندگان، خاطرنشان کرد: در راستای تاثیرگذاری مسابقات قرآنی در سطح کشوری و بین‌المللی، سامانه‌ای راه‌اندازی شده است که با شرکت‌کنندگان  ارتباط مداوم داشته و به نوعی به تبلیغ و ترویج قرآن کریم بپردازیم.

در ادامه نشست علیزاده رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، درباره همکاری این نهاد با مسابقات بین المللی قرآن، اظهار داشت: یکی از کارهای ما استفاده از فضاهای شهری برای موضوعات فرهنگی است که در این راستا اهتمام بیشتری را برای قرآن کریم به کار گرفتیم.

وی از راه‌اندازی کمپین «یک کتاب، یک امت» خبر داد و بیان داشت: طی نشست هایی که با برگزارکنندگان مسابقات داشتیم مقرر شد موضوعات مختلف سبک زندگی و حقوق شهروندی با مضامین قرآنی تابلوهایی طراحی و در سطح شهر نصب شود که در این راستا 300 سازه تبلیغاتی در سطح تهران اختصاص پیدا کرد و قرار است این کار ماه مبارک رمضان در سطح کشور پیگیری و ادامه یابد./202/807/ب1

ارسال نظرات