۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۹۱۷۸۷
از سوم تا پنجم اردیبهشت در قم؛

مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: با حضور ۵۱ نماینده از سراسر جهان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار می‌شود.
حجت ‌الاسلام سیدمصطفی حسینی

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی،‌ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب، گفت: مسابقات بین المللی حوزه های علمیه هفت سال است در رشته قرائت، معارف و ترتیل با اهتمام مرکز مدیریت حوزه های علمیه و جامعةالمصطفی العالمیه برگزار می‌شود.

وی افزود: جامعةالمصطفی یکی از نهادهای بین‌المللی و علمی جمهوری اسلامی ایران است که سالانه یک المپیاد قرآنی به عنوان مسابقات بین المللی حوزه های علمیه برای طلاب غیر ایرانی برگزار می‌کرد.

حجت‌الاسلام حسینی درباره مسابقات بین‌المللی قرآنی طلاب، عنوان کرد: این مسابقات در سراسر جهان نخستین دوره ای است که به اهتمام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، سازمان اوقاف و امور خیریه و جامعه المصطفی برگزار می‌شود که 51 شرکت کننده برادر در رشته حفظ کل و قرائت در این مسابقه حضور خواهند داشت.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به یکی از ویژگی‌های خوب این مسابقات، اظهار داشت: برگزاری مسابقات مقدماتی بین حوزه‌های علمیه در سایر کشورها از جمله ویژگی‌های خوب این دوره از مسابقات طلاب است که پس از برگزاری آن از سوی جامعه الممصطفی نماینده هر کشور برای برگزاری مسابقات در جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه از میان طلاب علوم دینی حسین خان بیگی در رشته حفظ و تقی پور در رشته قرائت نمایندگان ایران در مسابقات طلاب هستند،‌ خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی طلاب حوزه‌های علمیه از سوم تا پنجم اردیبهشت در شهر مقدس قم و در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود./۳۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات