۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۹۱۸۵۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

اعزام چهار نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان خوزستان به عتبات عالیات، فراخوان هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس، برپایی محفل قرآنی با حضور قاری مطرح قرآن در اهواز و ثبت ۳۲ موقوفه از سوی مردم شوش در سال گذشته از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، گفت: با توجه به برگزاری چندین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد، ستاد عالی کانون های مساجد کشور در نظر دارد تعدادی از قاریان و حافظان برتر جشنواره را به عتبات عالیات اعزام کند.

وی با بیان اینکه این کاروان قرآنی 15 نفره، 28 فروردین به سمت ایلام حرکت می کند و برپایی محفل انس با قرآن و دیدار با امام جمعه ایلام از جمله برنامه های آن است، تصریح کرد: قاریان و حافظان اعزامی به مدت چهار روز در عتبات عالیات حضور خواهند داشت.

براتی، با اشاره به اینکه معرفی این ظرفیت های قرآنی به جامعه قرآنی از طریق برپایی محافل انس با قرآن کریم صورت می گیرد، اضافه کرد: در مجموع 10 محفل قرآنی توسط قاریان و حافظان قرآنی برگزیده جشنواره در حرم امام حسین(ع) و حرم امام علی(ع) در کربلا و نجف برگزار می شود.

وی حمایت از استعدادهای قرآنی که به واسطه جشنواره شناسایی شده اند و استمرار و توسعه ارتباط با قاریان و حافظان برگزیده جشنواره از طریق این حرکت قرآنی را از جمله اهداف این برنامه عنوان کرد و ادامه داد: از استان خوزستان چهار قاری و حافظ در این کاروان قرآنی حضور دارند.

وی افزود: سید جاسم موسوی از کانون فرهنگی هنری صافات مسجد صاحب الزمان (عج) اهواز، سید مهدی موسوی نسب از کانون ثارالله مسجد امام جعفر صادق(ع) اهواز، علی زمانی راد کانون حجت ابن الحسن(ع) مسجد حجت ابن الحسن(ع) دزفول و کاظم آذرپیرا از کانون نیایش مسجد امام حسین(ع) کارون از خوزستان این کاروان قرآنی به عتبات عالیات را همراهی می کنند.

فراخوان هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس

فراخوان هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس برای بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای با حضور استان‌های بوشهر، فارس،‌ کهگیلویه، کرمان، یزد، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان منتشر شد.

فراخوان هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس برای بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای با حضور استان‌های بوشهر، فارس،‌ کهگیلویه، کرمان، یزد، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان منتشر شد.

براساس این گزارش، این جشنواره ویژه منطقه پارس (صحنه‌ای و خیابانی) با حضور استان‌های بوشهر، فارس،‌ کهگیلویه، کرمان، یزد، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان است.

بنابراین گزارش، گروه‌های نمایشی استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره آثار نمایشی خود را در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای تا تاریخ ١٠ اردیبهشت‌ماه در قالب فیلم DVD به همراه درخواست حضور در جشنواره به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

همچنین، زمان برگزاری این جشنواره 30 اردیبهشت‌ماه تا 3 خرداد 96 خواهد بود و اختتامیه جشنواره نیز سوم خرداد هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می شود.

گفتنی است، نشانی دبیرخانه برای ارسال آثار، استان بوشهر،‌ عسلویه، روبروی فازهای 2 و3 پارس جنوبی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدا (س) است.

برپایی محفل قرآنی با حضور قاری مطرح قرآن در اهواز

صادق عبیات، مسؤول مجمع حافظان و قاریان قرآن منطقه کوی علوی شهرستان اهواز از برگزاری محفل قرآنی با حضور قاری مطرح قرآن در این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه این محفل قرآنی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و پیشواز عید مبعث حضرت رسول(ص) برگزار خواهد شد، افزود: حامد شاکرنژاد به عنون قاری در این محفل قرآنی حضور خواهد یافت.

عبیات با اشاره به اینکه مسجد الرسول(ص) منطقه کوی علوی میزبان این محفل قرآنی خواهد بود، گفت: این محفل قرآنی پس از نماز مغرب و عشاء پنج‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: این محفل قرآنی با همکاری مجمع قاریان و حافظان کوی علوی و حوزه مقاومت بسیج ۱۰ شهری برگزار خواهد شد.

ثبت 32 موقوفه از سوی مردم شوش در سال گذشته

میثم نودهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: ۳۲ موقوفه از سوی مردم این شهر در سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این موقوفات با نیت ساخت حسینیه، مسجد، تعزیه‌داری و عزاداری امام حسین(ع) و دو مورد منفعتی بوده است. تلاش بر آن است که نیات واقفان به موقوفات منفعتی و قرآنی هدایت شود.

نودهی گفت: در حال حاضر به منظور تشویق و گرایش مردم به وقف قرآنی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی به صورت بروشور، تراکت، در سطح شهر انجام می‌شود. همچنین در رایزنی با امامان جماعت این موضوع با آنها در میان گذاشته شده تا در منابر مردم را به وقف قرآنی تشویق کنند./303/9453/ب1

ارسال نظرات