۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۰۰۶
طالب زاده:

انقلاب فرهنگی باید در زمینه مبارزه فرهنگی با داعش ورود کند

طالب زاده در مراسم رونمایی از مستند «نبرد برای یک رویا» با اشاره به لزوم طرح سیاست گذاری‌های کلان فرهنگی و رسانه‌ای در مقابله با داعش گفت: «انقلاب فرهنگی باید یکی از کارهایش طرح همین سیاستگذاری‌ها باشد که تا به حال به آن ورود نکرده است.»
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، مراسم رونمایی مستند «نبرد برای یک رویا» امروز صبح در دانشکده صدا و سیما با حضور میثم پور رشیدی «کارگردان» و حیدر معمور «تهیه کننده» این اثر و همچنین نادر طالب زاده برگزار شد. طالب زاده در این مراسم با بیان اینکه برنامه‌های  تلویزیون‌های غربی در ظاهر بر ضد داعش است اما در باطن آن را حمایت می‌کند گفت: «همین امروز هم CNN مستندی درباره داعش پخش کرد که بسیار هم قوی بود.  گروه تروریستی داعش نمی‌تواند چنین فیلمهای تبلیغی قوی بسازد، آنها حداکثر فیلمسازیشان ایجاد رعب است که مخاطبانشان را از اسلام بترسانند. اصل طرح ISIS هم همین موضوع بود که رزمنده‌های مسلمانی که با استکبار در حال مبارزه هستند را خسته کند.»

کارگردان سریال بشارت منجی با تصریح اینکه رسانه‌های غربی هرگز به مسئله دشمنی داعش را با شیعیان اشاره نمی‌کند گفت: «برنامه سازان غربی با تصویری که از داعش نشان می‌دهند باعث گیج شدن مخاطب در شناخت اسلام می‌شوند. رعب، استراتژی اصلی داعش است و آنها تنها ابزارشان ترور به معنای واقعی است. آنها یک نفرت عمیق از ائمه اطهار و حتی رسول گرامی اسلام دارند.»

وی با تشریح راه های مقابله با این نگاه گفت: جمهوری اسلامی باید برای مقابله با جنگ رسانه ای گروههای تکفیری طرح های داخلی و البته جهان شمول داشته باشد. متاسفانه در این زمینه سیاست گذاری کلان تاکنون اعمال نشده است. مثلاً‌ انقلاب فرهنگی باید یکی از کارهایش طرح همین سیاست گذاری‌ها باشد که حتی یک بار هم تا به امروز به آن ورود نکرده است. ما موضوعات زیادی داریم که می‌تواند مخاطبین را از گمراهی برهاند. مسائلی مانند آزادی کلیساها و دیرها توسط حزب الله  و یا معرفی قدیمی ترین کلیسای جهان که در ایران قرار دارد می‌تواندیک نگاه واقعی به مخاطب جهانی بدهد.»

طالب زاده با اشاره به نگاه درستی که باید در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد گفت: « دانشگاه باید محیطی زنده ،‌پویا و پر از ایده باشد. دانشگاه جایی است که باید هنرمندان صاحب سبک در آن رفت و آمد کنند، کسانی که اسکار گرفته اند و همین طور کسانی که فیلم‌هایشان همواره در گیشه خوب می‌فروشد. باید آثار روز دنیا در دانشگاه به نمایش دربیاید و پلان به پلان آنها بررسی شود. در هنر اصلاً مدرک بی معنا است. دانشگاهها باید از وجود هنرمندان استفاده کنند. متاسفانه در محیط دانشگاهی ما اگر کسی مدرک آکادمیک نداشته باشد حتی اگر موفق ترین فیلمساز هم باشد، نادیده گرفته می‌شود.»

این کارگردان با بیان اینکه امروز مستند ایران به وضعیت خوبی رسیده است خطاب به دانشجویان فیلمسازی گفت: « یک فیلمساز باید هنرهای دیگر هم داشته باشد، مثلاً‌آهنگسازی هم بداند. ذولفنون بودن فیلمسازان در ساخته شدن یک اثر خوب نقش زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنم هر فیلمساز یک دوست آهنگساز هم داشته باشد.» 

میثم پوررشیدی کارگردان این مستند با اشاره به اهمیت آزادی شهر فلوجه در دفع تروریست‌ها از عراق، هزینه کل تولید فیلم را 15 میلیون تومان عنوان کرد که شامل حقوق دو فیلمبردار عراقی، اقامت یک ماهه در کشور عراق و همچنین کلیه هزینه های دیگر می‌شد. حیدر معمور تهیه کننده این اثر نیز با اشاره به آرشیوی بودن 10 تا 15 درصدی این مستند، آشنایی با گردانهای عراقی و سوژه اصلی فیلم را به سبب کار در بخش بین الملل عنوان کرد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات