۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۲۰۶۸

تذکر امام جمعه قم نسبت به افزایش پدیده ریزگردها

آیت‌الله حسینی بوشهری، نسبت به افزایش پدیده ریزگردها هشدار داد و از مسؤولان خواست نسبت به حل این معضل به صورت جدی وارد شوند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با سیدرحمان دانیالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم و جمعی از مدیران محیط زیست، هواشناسی و جهادکشاورزی قم که در جامعه مدرسین برگزار شد، به خطر ریزگردهای دریاچه نمک اشاره کرد و  گفت: این مساله را در دیدار با استاندار قم مطرح کردم؛ زیرا مدت های زیادی است این ریزگردها شروع شده و بحران های بزرگی را ایجاد کرده است.

البته برای حل بحران دریاچه نمک کمی کار دیر شده است و اگر این مسائل ریزگردها در خوزستان پیش نمی آمد و ریزگردها نبودند؛ اینگونه مسائل برای مسؤولان کشور ما ملموس تر بود و زودتر به فکر می افتادند.

مسأله مهمی که خیلی از مشکلات را به راه انداخته است، نهضت سدسازی در کل کشور بود که در ابتدا همه خوشحال بودیم و توجهی به پیامدهای آن نداشتیم اما دیدیم با کمبود باران و گرم شدن زمین همه زمین های ما به شوره زار تبدیل  می شود و متأسفانه از ابتدا در این زمینه مطالعه درستی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه این مسائل تهدیدی برای کشور است، تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که باید مورد بازنگری قرار بگیرد مسأله سدسازی است که شما نیز باید در محیط زیست با حوصله بیشتری فعالیت کنید و حقیقتا هم در بحث آسیب ها بیشتر و مطالعاتی تر کار کنید و هم برای اقدامات عملی جلوگیری از این مسائل کارهای مطالعاتی دقیق تری صورت بدهید.

ما نیز به سهم خودمان این خطر را به گوش مسؤولان می رسانیم و حتی می توانیم آن را در نماز جمعه به شکل مناسبی مطرح کنیم و حوزه نیز حاضر است به سهم خود از وزیر نیرو این مسأله را درخواست کند.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم خطر این مسأله را درک نکرده اند، خاطرنشان کرد: اگر اطلاع رسانی دقیق تری در این مسأله صورت بگیرد هر شهروند قمی و استان های مجاور و حتی مراجع تقلید این دغدغه را خواهند داشت و به همین جهت خوب است خدمت مراجع بزرگوار هم برسید و دغدغه خودتان را مطرح کنید که در این صورت یقینا تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آمار بالای مهاجرت به استان قم، یادآور شد: اهل بیت(ع) در روایات قم را حرم خود معرفی کرده اند و همین مسأله جذابیت ها را برای این شهر ایجاد کرده که نمی توان جلوی ورود مردم کشور را به این استان گرفت، بنابراین باید همت بیشتری از جانب مسؤولان صورت بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار از سوی اداره کل محیط زیست استان قم، ابراز داشت: این همایش هم می تواند نقش گسترده ای برای تفهیم اهمیت این مسأله برای مسؤولان داشته باشد و شما نیز مصوبات و نتایج همایش را اطلاع رسانی کنید که هم باعث دلگرمی باشد و هم بعد از آن اقدامات بهتری صورت بگیرد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین افزود: البته باید این گونه همایش ها و برنامه های مهم ادامه داشته باشد و به همین جهت خوب است که دبیرخانه دائمی همایش بحران دریاچه نمک شکل بگیرد تا بتوانید از همفکری حوزویان نیز در این مسأله استفاده کنید./1330/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات