۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۱۲۸
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

ارتش با نیروی ایمان و اعتقاد، حافظ ارزش های انقلاب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ارتش با جانفشانی‌های خویش در هشت سال دفاع مقدس جواب این اعتماد امام(ره) را داد و با نیروی ایمان و اعتقاد از ارزش‌های نظام و انقلاب دفاع کرده و می‌کند
ارتش
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در مراسم رِژه روز ارتش با اشاره به نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش از سوی رهبر کبیر انقلاب، اظهار داشت: در اوایل انقلاب که هجمه تهدیدها و توطئه‌ها بر علیه ارتش وجود داشت امام با کیاست و تدبیر تشخیص دادند که ارتش نباید منحل شود بلکه به عنوان یک نیروی دفاعی، حافظ انقلاب و نظام باید به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: ارتش با جانفشانی‌های خویش در هشت سال دفاع مقدس جواب این اعتماد امام(ره) را داد و با نیروی ایمان و اعتقاد از ارزش‌های نظام و انقلاب دفاع کرد و می‌کند.

امام جمعه ارومیه ارتش ایران را از دیگر ارتش‌های دنیا متمایز و خاص دانست و خاطرنشان کرد: ارتش ایران در زیر سایه پرچم توحید از کشور و مردم دفاع می‌کند و از برابر قرآن رژه می‌رود و تحت رهبری مقام ولایت‌فقیه در اجرای احکام و قوانین الهی در کشور گام برمی‌دارد.

وی اقتدار امروز ارتش را در دنیا قابل ستایش و ستودن خواند و گفت: در سایه همین اقتدار است که مقام رهبری می‌فرمایند: اگر رژیم صهیونیستی اراده کند به ایران حمله کند در ظرف مدت ۱۰ دقیقه دیگر کشوری به نام اسرائیل در روی کره زمین نخواهد بود.

ارتش ایران مقبولیت و مشروعیت الهی دارد

کیومرث شرفی،‌ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا نیز در این مراسم، ارتش را نخستین نهاد انقلابی عنوان کرد و اظهار داشت: ارتش مردانه پای انقلاب ایستاد و در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدای بسیاری، شجاعانه از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع و امروزه امنیت ایران مدیون خون پاک این شهیدان است.

شرفی با اشاره به حضور گروهک‌های ضد انقلاب در اوایل انقلاب در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: در آذربایجان‌غربی، ارتش قبل از حمله صدام به ایران در برابر گروهک‌های ضد انقلاب ایستاد و دست آنان را از این خطه کوتاه کرد و در این زمینه ارتش نقش بسزایی داشت.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ دین و قرآن بوده و مقبولیت و مشروعیت الهی دارد، خاطرنشان کرد: در رأس ارتش ایران رهبری قرار دارد و این افتخار در هیچ‌ یک از ارتش‌های دنیا پیدا نمی‌شود.

شرفی ارتش را سپر دفاعی مردم در برابر تهدیدها و توطئه‌های دشمنان دانست و بیان کرد: ارتش برای این منظور روز به روز به ظرفیت و امکانات خود می‌افزاید و در جهت دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی مصمم‌تر است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: در سایه اقتدار و قدرت ارتش، جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان غرب آسیا و آسیا را دارد.

وی با بیان اینکه دکترین ارتش بازدارندگی است، تصریح کرد: این یعنی ما قصد تعدی به هیچ کشوری را نداریم و در عین حال اجازه تعدی به هیچ کشوری را هم، نخواهیم داد.

شرفی جنگ‌های آینده را انسان محور خواند و افزود: ارتش، سپاه و بسیج مملو از انسان‌های مؤمن و فداکار هستند و با کمک آنان امروزه، در ساخت سلاح، فاصله بین طرح و ایده و محصول کم شده است و عمده تجهیزات ارتش ساخت صنایع دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

اهدای لوح تقدیر از طرف شهروندان به سه تن از فرماندهان دوران دفاع مقدس آقایان کیومرث شرفی، سید عباس موسوی‌شناس، موسی حامد‌بابایی و علی حاجی‌لو و رژه نیروها و یگان‌های مختلف ارتش از دیگر برنامه‌های روز ارتش در ارومیه بود.

مراسم رژه روز ارتش با حضور مسؤولان لشکری و استانی در خیابان حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی ارومیه برگزار شد./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات