۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۹۲۱۵۸
امام جمعه بجنورد:

تقویت بنیه اعتقادی مردم سبب بهبود روابط اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر اعتقادات و بنیه‌های معنوی مردم تقویت و محکم شود بدون شک روابط اجتماعی زیباتری در جامعه خواهیم داشت و بخش اعظم مشکلات اجتماعی مرتفع می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های ادارات کل استان، اظهار کرد: رعایت آداب معاشرت و ایجاد ارتباط خوب و سالم از مهم‌ترین آداب انسانی است که در همه ادیان به‌ویژه در دین مبین اسلام به آن تأکید شده است.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما چگونگی و نحوه بهتر برقرار کردن ارتباط بین انسان‌ها اهمیت زیادی دارد، افزود: درواقع روابط اجتماعی انسان‌ها با اعتقادات دینی و مذهبی آنها ارتباط تنگاتنگی دارد؛ به‌گونه‌ای که اگر انسانی معتقد به خداوند و مبانی دینی باشد، ارتباط بهتری با دیگران برقرار می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس اگر اعتقادات و بنیه‌های معنوی مردم تقویت و محکم شود بدون شک روابط اجتماعی زیباتری در جامعه خواهیم داشت و بخش اعظم مشکلات اجتماعی مرتفع می‌شود؛ به همین دلیل باید ارتباط با همنوعان به‌گونه‌ای مودت‌آمیز باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به نقش و رسالت روابط عمومی، اضافه کرد: جایگاه روابط عمومی در هر مجموعه مانند جایگاه سر نسبت به بدن است و اگر روابط عمومی در هر مجموعه‌ای به شکلی زیبا عمل کند، کاستی‌های آن مجموعه کمتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر روابط عمومی به شیوه‌های ارتباط برقرار کردن با همکاران و مراجعه‌کنندگان آگاه باشد می‌تواند حلقه اتصال آنها به یکدیگر باشد، ادامه داد: مدیران روابط عمومی مهم‌ترین حلقه اتصال مردم و دولت‌ها هستند و باید در این زمینه از صداقت و صبر لازم برخوردار باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: هنر ایجاد ارتباط بهینه بین بدنه دولت و سایر اقشار مردم هنری است که می‌تواند نتایج خوبی را هم برای دولت و هم برای مردم در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید مسؤولان روابط عمومی در هر مجموعه مراقب باشند تا دست‌اندرکاران و کارکنان آن مجموعه از مسیر و ریل انقلاب خارج نشوند و در صورت مشاهده، دلسوزانه موارد را تذکر دهند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اشراف بر عملکرد مجموعه‌های اداری و رصد نقاط ضعف و قوت آن مجموعه از وظایف هر مدیر روابط عمومی است، افزود: مسؤولان روابط عمومی باید درزمینهٔ برخوردها و ارتباط بین همکاران و مراجعه‌کنندگان، همچون معلمی دلسوز عمل کنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات