۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۹۲۲۰۲
آیت الله نعیم آبادی:

اعتبار مناسبی برای ترویج نماز از سوی مجلس تعیین شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان مکتب نماز را مکتبی بی بدیل خواند و گفت: هیچ چیز جای نماز را نمی تواند پر کند، عالی ترین ترکیب عبادت نماز است و ترویج نماز افتخاری است که نظیر ندارد.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در نشست خبری برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که با حضور مدیران ستادهای اقامه نماز استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی ، سیستان بلوچستان، کرمان و هرمزگان، در بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه نماز بی اثر را قبوال ندارم و  هر نمازی به اندازه خودش اثر دارد، گفت: طبیعت نماز این است که از بدی‌ها جلوگیری کند، نمازی که از بدی جلوگیری نکند نداریم نماز ساده‌ای حتی اگر جانانه هم نبود همان که باطل نباشد تاثیر گذار است.

وی افزود: اهل بیت(ع) نیز به دلیل شناخت از جایگاه این فریضه الهی، هنگام وضو گرفتن رنگ چهره شان عوض می‌ شد و این نشان می دهد که این بزرگواران برای نماز نقش و ارزشی قائل بودند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: در سخت ترین مصیبت‌ ها دو رکعت نماز، شما را از هلاکت نجات می‌ دهد زیرا نماز اوج ذکر خدا است و روان سالم که جدی ترین بحث در دنیای امروزی است در پرتو اقامه این فریضه خدایی محقق می شود.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در اسلام و با تاکید بر مشارکت مردم در امر مسجد سازی گفت: عبادت بزرگی همچون نماز نیازمند یک جا و مکان مناسب است.

امام جمعه بندرعباس گفت: هرقدمی که نمازگزار به طرف مسجد بر می‌دارد یک ثواب اضافه و گناهی از وی کم می‌شود و هرچه فاصله خانه تا مسجد بیشتر باشد بهره گیری از برکات آن افزون تر است.

وی، بخل برخی ثروتمندان و ضعف باورها را دو عامل مهم دانست که سبب شده افراد برای انجام امور خیریه نظیر ساخت و احداث مسجد حضور نیابند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: به فرموده خداوند؛ اگر توان ساخت مسجدی نداری به اندازه یک متر که می‌توانی مسجد بسازی، پس باید در ساخت و احداث مسجد به هر اندازه ای که توان دارید شرکت کنید.

وی با اشاره به بیانات امام راحل درباره نماز افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، نماز را کارخانه انسان سازی عنوان کرد و پی بردن به جایگاه و اهمیت نماز، تغییراتی را در وجود ما ایجاد می‌کند.

امام جمعه بندرعباس، با بیان اینکه دعا و نیایش در نماز خلاصه می‌ شود، گفت: در نماز، خواسته‌ هایی از خدا داریم و باید تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از خواسته‌ های امروزی ما در نماز باشد.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه ابراز داشت: بیش از ۱۲۲ آیه در قرآن کریم به اهمیت نماز اشاره شده است که نشان دهنده اهمیت و جایگاه نماز در پیشگاه خالق هستی است.

وی بیان کرد: مکتب نماز مکتب بی بدیلی است هیچ چیز جای نماز را نمی تواند پر کند، عالی ترین ترکیب عبادت نماز است و ترویج نماز افتخاری است که نظیر ندارد .

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه برگزاری همایش‌ ها و سمینارها یکی از راه‌ های ترویج نماز است افزود: نماز ظرفیت مقابله با هر گونه تهاجم فرهنگی را دارد اگر درست معنا و خوب تفسیر شود.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: باید نماز را با زبان ساده به مردم آموخت و نباید از کلمه های سنگین در آموزش و ترویج نماز استفاده کرد زیرا نماز ساده ترین و ژرف‌ ترین معنا و متن عربی نماز است.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه تاکنون تا چه میزان بای آشنایی کودکان در بحث نماز فعالیت صورت گرفته، اظهار کرد: باید برای آشنایی کودکان با نماز آن را به زبان بچه‌گانه برگرداند تا مورد فهم آنها باشد تا کنون چه تعداد کتاب با عنوان نماز برای کودکان مهد کودک و یا دبستانی چاپ شده است؟ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون در این عرصه خوب ظاهر نشده است.

وی به بودجه 11 میلیاردی سالانه نماز اشاره کرد و گفت: آیا بودجه فعلی که برای ترویج نماز اختصاص داده می شود کافی است؟ چرا مجلس بودجه مناسبی برای ترویج نماز که می تواند موجب کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی در کشور شود تعیین نمی کند؟ زیرا فلسفه نظام جمهوری اسلامی ایران پاسداری از نماز است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر ضرورت ترجمه نماز به سایر زبان‌های دنیا، گفت: باید نماز را به زبان‌های دیگر ترجمه کرد چه بسا برخی افراد در دنیا باشند که با خواندن آن عبادت خود با مسلمانان را مقایسه کند و مسلمان شوند.

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: مردم دنیا جاهل است بی‌شعور نیستند باید نماز ترجمه شود تا دنیا آگاه شود، زمانی که مسجد بدون سخن افراد را به دین اسلام ترغیب می‌کند نماز با سخن تا چه میزان می تواند مردم جهان را به مسلمان شدن ترغیب کند./851/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات