۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۹۲۲۰۴
نماینده خبرگان رهبری:

اصلاح قانون نام‌نویسی داوطلبان ریاست جمهوری ضرورت دارد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: نام‌نویسی گسترده و حضور برخی چهره‌‌های نه چندان موجه چهره خوبی از جمهوری اسلامی ایران در جوامع بین المللی به نمایش نگذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که نام نویسی بی حساب و کتاب افراد در انتخابات ریاست جمهوری با علم به نداشتن شرایط لازم چنان مطلوب به نظام اسلامی نبوده است، اظهار داشت: این مسأله نشان داد که قانون انتخابات باید اصلاح شود.
وی با بیان این‌که رد صلاحیت بسیاری از افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد‌ه‌اند، کاملا آشکار است، خاطرنشان کرد: خلاءهای قانونی در تبیین دقیق و به‌روز شرایط افراد علاقه‌مند به نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری موجب شده هرکس با هر نیتی اقدام به ثبت نام کند که در نهایت موجب حیف و میل بیت المال می شود.
امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که نام‌نویسی گسترده و حضور برخی چهره‌‌های نه چندان موجه چهره خوبی از جمهوری اسلامی ایران در جوامع بین المللی به نمایش نگذاشت، تصریح کرد: عملکرد رسانه ملی در این میان نیز مورد نقد جدی قرار دارد، مشخص است اکثر افرادی که برای نام نویسی به وزارت کشور می رفتند برای نمایش و خودنمایی در رسانه ملی مراجعه می کردند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: صدا و سیما با پوشش اشتباه خبری این افراد موجب افزایش داوطلبان فاقد شرایط بوده و در تأمین اهدافشان که همان مطرح شدن در رسانه ملی آن هم با هزینه بیت المال می باشد؛ به کمک آنان شتافت و سوژه به دست مخالفان نظام داد که این امر به هیچ عنوان در شأن جمهوری اسلامی نبود.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر اقدام دولت و مجلس برای اصلاح قانون نام‌نویسی داوطلبان ریاست جمهوری، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی برگزاری انتخابات را چند ماه پیش ابلاغ کردند که همین ابلاغ می تواند نقشه راه وکلای ملت در تصویب قوانین و اجرا از سوی دولت باشد.
وی با اشاره به اصل 115 قانونی اساسی و تشریح شرایط ریاست جمهوری گفت: برخی با ادعای این‌که وزیر یا نماینده مجلس بوده اند، خود را رجل سیاسی می دانند، صرف انتصاب در یک شغل نمی تواند اثبات کننده رجل سیاسی بودن و مدیر و مدبر بودن فرد باشد، چه بسا همان فرد در منصب قبلی خود نیز نالایق بوده و یا با ارتباطات سیاسی و جناحی روی کار آمده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر قانون مداری و قانون گرایی افراد در روزهای آینده گفت: نظر شواری نگهبان در رد یا تایید صلاحیت نامزدهای ثبت نام کننده به زودی منتشر خواهد شد، همه افرادی که دم از قانون‌مداری می زدند باید در میدان عمل ثابت کنند که به قانون و نظر شورای نگهبان احترام قائل هستند./935/
۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات