۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۹۲۲۴۵
امام جمعه بندپی غربی:

معیار اصلح در انتخابات میزان ولایت پذیری است

امام جمعه بندپی غربی با اشاره به انتخابات پیش رو و تاکید بر شناخت درست کاندیداها، گفت: مردم در انتخابات میزان ولایت مداری و پایبندی کاندیداها در گفتار و در عمل را به عنوان معیار اصلی در نظر بگیرند.
محمد علی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، امام جمعه بندپی غربی امروز در جمع ایثارگران و خانواده های شهدا در شهر خشرودپی با اشاره به موضوع ولایتمداری و مراتب اطاعت از ولایت، گفت: ولایت الهی از دیدگاه اسلام دارای مراتب طولی است که در راس آن ولایت خدا قرار دارد و ولی خدا به اذن الهی دارای حاکمیت بر مردم است.

وی با بیان این مطلب که درجه ایمان الهی انسان بستگی به ولایت مداری انسان دارد، اظهار داشت: کسی از ولی خدا اطاعت نکند، هیچگاه از خداوند اطاعت درست و کاملی نخواهد داشت و از مسیر حق منحرف می شود.

استاد حوزه علمیه انحراف از مسیر حق را موجب افتادن در دام شیطان عنوان کرد و افزود: کسی که از ولایت اهل بیت(ع) و ولایت حق خود را دور نگه دارد، فرجام او انحراف و ایستادن در مقابل ولی خدا است.

وی با بیان مثال های قرآنی در خصوص برخی از افراد منحرف، تاکید کرد: خود بزرگ بینی یکی از بزرگترین آفت ها برای انسان است و شیطان به خاطر خود بزرگ بینی از اطاعت در برابر امر خداوند امتناع کرد.

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: خود بزرگ بینی موجب می شود که انسان مومن از درون تهی شود و از ولی خدا اطاعت نکند.

وی ضمن بیان این مطلب که تفسیر به رای حکم ولایت از زمینه های انحراف است، گفت: برخی برای رسیدن به خواسته های نفسانی خود و از نگاه منفعت طلبانه اقدام به تفسیر حکم ولایت می کنند و این در رفتار و عمل آنها منجر به ایجاد زاویه و انحراف با ولایت می شود.

امام جمعه بندپی غربی با اشاره به انتخابات پیش رو و تاکید بر شناخت درست کاندیداها، تاکید کرد: مردم در انتخاب خود باید میزان ولایت مداری و پایبندی کاندیداها را هم  در گفتار و هم در عمل به عنوان معیار اصلی و مهم در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه فتنه 88 باید درس بزرگی برای ملت ما باشد، افزود: دشمن قسم خورده اسلام و انقلاب از هر فرصتی برای فته انگیزی در کشور استفاده می کند و فضای رقابت در عرصه انتخابات این بستر و زمینه را برای دشمن مهیا می سازد.

حجت الاسلام حاجی زاده ضمن تاکید با بیان منع رهبر معظم انقلاب اسلامی از ورود یکی از افراد به عرصه انتخابات، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای دو قطبی در انتخابات و خواص بی بصیرت در این عرصه زمینه ساز فتنه است.

وی ادامه داد: دشمنان با عناصر نفوذی خود در صدد ایجاد تنش در انتخابات هستند و باید کاندیداها و ستادهای آن ها بصیرت را سرلوحه هر گونه فعالیت قرار بدهند.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان این مطلب که از نگاه اسلام برد و باخت در انتخابات معنا ندارد، اظهار داشت: انتخابات فرصتی برای عرضه خود برای خدمت به جامعه اسلامی است و از نگاه غربی برد و باخت در انتخابات از نگرش اسلام یک مساله ای باطل محسوب می شود./۲۰۳/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات