۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۹۲۲۵۷

برگزاری نخستین نشست استادان فلسفه اخلاق در سال جدید

دیدار نوروزی استادان فلسفه اخلاق با حضور جمعی از پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه در خانه اخلاق پژوهان جوان برگزار شد.
کنگره اخلاق و فناوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دیدار نوروزی استادان فلسفه اخلاق با حضور اساتید حوزه و دانشگاه شب گذشته در خانه اخلاق پژوهان جوان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، میثم غلامی مدیر خانه اخلاق پژوهان جوان، حجج اسلام زیبایی نژاد، عالم زاده نوری، بوسلیکی، غنوی، رحمتی، اسلامی و علیزاده، آقایان حسینی از اساتید فلسفه اخلاق در دانشگاه، جوادی مدیرگروه فسلفه اخلاق دانشگاه قم و همچنین جمعی از دانشجویان و حوزویان اخلاق پژوه نیز در این جلسه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام امیر غنوی در این جلسه با بیان حدیث امام کاظم(ع) «یَا هِشَامُ قَلِيلُ الْعَمَلِ مِنَ الْعَالِمِ مَقْبُولٌ مُضَاعَفٌ وَ كَثِيرُ الْعَمَلِ مِنْ أَهْلِ الْهَوَى وَ الْجَهْلِ مَرْدُود» گفت: کم یا زیاد بودن مقدار عمل و شوکت و جلال در آموزه‌های دینی ملاک توسعه و گسترش آن نیست، لکه این نیت و تداوم به آن است که سبب فراگیری آن می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه یک عالم باید هدف نهایی خویش را بشناسد، اظهار داشت: عالم باید فضا را به خوبی بشناسد و به تناسب آن از نقطه‌ای شروع به کار کند که گسترش یابنده و گشایشگر باشد.

وی افزود: متأسفانه گاهی اوقات افراد به جای اینکه بیندیشند که کار باید باید چگونه باشد؟ و با چه هدفی صورت پذیرد،از امکانات و ارتباطاتی که دارند سعی می‌کنند تا آورده‌ای در خارج داشته باشند؛ بنابراین کثرت عمل موجود است، اما دارای عمق و دقتی که هدف، فضا و نیاز را بشناسند، نیستند و این سبب شده بسیاری از حرکت‌های اخلاقی در جامعه ناکام بماند.

گفتنی است، در پایان این جلسه از سوی مؤسسه خانه اخلاق پژوهان جوان به اساتید حاضر در جلسه هدایایی اهدا شد./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات