۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۹۲۲۸۰

خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی

انتشار نخستین شماره مجله ویژه نوجوانان کشور، مسلمان شدن بانوی بلاروسی در حرم رضوی و انتشار مجموعه صوتی سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی در قالب لوح فشرده، عناوین مهمترین خبرهای کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از انتشار نخستین شماره مجله «رفیق» برای قشر نوجوان کشور خبر داد.

مجتبی مختاری با اشاره به اینکه دوران نوجوانی از جمله حساس ترین و مهم ترین دوره های تحول زندگی آدمی محسوب می شود، افزود: سرمایه گذاری دقیق و همه جانبه ی تربیتی، نقش به سزایی در آینده ی نوجوانان امروز و فردای جامعه خواهد داشت، به همین خاطر با بررسی نیازها و خواسته های نوجوان، رویکردهای اصلی این نشریه را  الگوسازی، هویت سازی و مهارت افزایی و شبکه سازی طراحی کردیم.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی هدف کلی این نشریه را حفظ و توسعه شبکه مخاطبان موسسه عنوان و تصریح کرد: ارتقاء مستمر سطح آگاهی ها و نگرش های نوجوانان مبتنی بر معارف ناب اسلامی و انقلابی از اهداف دیگر این نشریه است.

مختاری با بیان اینکه نشریه «رفیق» از این پس به صورت ماهنامه چاپ خواهد شد، خاطر نشان کرد: این نشریه ۶۴ صفحه ای با قطع ۱۵در ۱۵ به صورت کتاب مجله ای بین مخاطبان سراسر کشور مخصوصا در برنامه های آستان قدس رضوی که دارای مخاطبان کشوری هستند، توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی نشریه نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال هستند، ادامه داد: این نشریه قرار است در قالب های متنوعی همچون داستان تصویری، گفتگو و گزارش، نیازهای نوجوان را پاسخگو باشد.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شماره اول نشریه رفیق” فروردین ماه به چاپ رسیده است، گفت: در گام نخست، این نشریه به صورت رایگان درحال توزیع در جامعه مخاطبان خود می باشد، اما پس از راه اندازی سامانه مشترکین، ان شالله از شماره های آینده، دریافت مجله از سوی مشترکین نیز امکان پذیر خواهد بود.

بانوی بلاروسی در حرم رضوی مسلمان شد

بانوی بلاروسی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شد و شهادتین را در بارگاه رضوی به زبان آورد.

به گزارش آستان نیوز، «اولکا اونستویچ» بانوی 26 ساله فارغ‌التحصیل زبان‌های خارجه از کشور بلاروس برای دومین بار به حرم مطهر رضوی مشرف شد و به دین اسلام روی آورد.

وی که  نام «حدیث» را برای خود برگزید، درباره تشرف به دین اسلام به خبرنگار ما گفت: اولین باری که به عنوان گردشگر به ایران سفر کردم، آشنایی با مردم ایران و محیط اسلامی آن عاملی شد تا بیشتر درباره اسلام مطالعه و تحقیق کنم و بتوانم اطلاعات جامعی در این‌باره کسب کنم.

وی ادامه داد: من زبان عربی را فرا گرفته و قرآن کریم را مطالعه کردم، بدین ترتیب علاقه‌ام نسبت به این دین مبین افزایش یافت و قصد کردم تا در سفر بعدی خود به ایران بتوانم در این مکان مقدس مسلمان شوم.

وی بیان کرد: من دین اسلام را دین صلح و دوستی یافتم و تلاش داشتم تا دین اسلام را به عنوان دین همیشگی برای خود برگزینم.

وی عنوان کرد: من بسیار خوشحالم که خداوند این نعمت والا را به من ارزانی داشته و حضور در این آستان و بهره‌گیری از خدمات مختلف موجود در آن موجب شده تا خاطره بسیار زیبایی برای من به ارمغان آورد.

‌اونستویچ با اشاره به سوره‌های قرآنی و معانی آن عنوان کرد: سوره حمد را بسیار دوست دارمف زیرا یکی از سوره‌هایی است که به هنگام خواندنش توانستم دریابم که مسلمان شدن آغاز راه من است و من باید تلاش و جدیت بسیاری را برای ادامه راه به کار گیرم.

لازم به یادآوری است؛ در پایان این مراسم به این تازه مسلمان از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، گواهی تشرف به اسلام به همراه هدایای متبرک اعطاء شد.

حضور قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در گلزار شهدا

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي همزمان با سالروز ارتش جمهوري اسلامي ايران در گلزار شهداي خواجه ربيع و بهشت رضا عليه‌السلام حضور يافت و به مقام شامخ شهداي انقلاب اسلامي، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اداي احترام كرد.

سيد مرتضي بختياري گفت: انقلاب اسلامي تداوم نهضت امام حسين (ع) و حماسه عاشورا است و شهداي عزيز ما با الگوگيري از بزرگان دين و ائمه اطهار عليه السلام پاي در مسير ايثار و از خودگذشتگي گذاردند.

وي تصريح كرد: امروز فرهنگ ايثار و شهادت و گفتمان مقاومت تبديل به فرهنگي فراگير و تاثيرگذار در منطقه شده است و در كشورهاي عراق‌، سوريه، يمن و بحرين جوانان با اعتقاد راسخ و توسل به ائمه اطهار (ع) با استكبار و ظلم مبارزه مي‌كنند.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي ضمن تبريك روز ارتش اظهار داشت: ارتش جمهوري اسلامي سرمایه و ذخیره‌ای براي ملت مسلمان ايران است و اسلامی، مکتبی، ولایی و مردمی بودن از مهم ترين وي‍ژگي‌هاي دلاور مردان ارتش است.

بختياري گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس، ارتش، سپاه و بسيج دوشادوش هم از كيان اسلام و ميهن دفاع كرده و با تقديم هزاران شهيد نگذاشتند حتي يك وجب از سرزمين‌مان به دست دشمن بيافتد.

اقتصاد مقاومتي با حمايت از توليدكنندگان و جلوگيري از واردات محقق خواهد شد

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: اقتصاد مقاومتي با حمايت از توليدكنندگان داخلي، اعتقاد و باور قلبي به توان و استعداد جوانان كشور و جلوگيري از واردات محصولات خارجي محقق خواهد شد.

سيد مرتضي بختياري در بازديد از بخش‌هاي مختلف كشاورزي و دامپروري مزرعه نمونه آستان قدس رضوي گفت: در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال نامگذاري شده است بايستي همه ظرفيت‌هاي موجود را براي اجراي منويات ايشان به كار بگيريم.

وي تصريح كرد:مزرعه نمونه نمادي از اقتصاد مقاومتي است و متخصصان و كارشناسان متعهد اين مجموعه اثبات كرده‌اند كه مي‌توان با تلاش و همت مضاعف به سوي تعالي و پيشرفت اقتصادي و صنعتي گام‌هاي موثر و بزرگ برداريم.

بختياري با اشاره به تأكيدات توليت آستان قدس رضوي در راستاي ايجاد اشتغال پايدار و توجه جدي به موضوع اقتصاد مقاومتي اذعان داشت: كارگروه ويژه‌اي براي اين منظور تشكيل شده و بنا داريم تا با استفاده از ظرفيت‌هاي مجموعه و هم‌افزايي شركت‌هاي مختلف در جهت ايجاد اشتغال جوانان كشورمان حركت كنيم.

بختياري با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور در حوزه‌هاي انرژي، نانوتكنولوژي و صنايع دفاعي اظهار كرد: ملت ايران اسلامي در طي سه دهه اخير كه تحريم‌هاي ظالمانه و هشت سال دفاع مقدس را تجربه كرده به اين باور و اعتقاد رسيده است كه وعده الهي در نصرت مظلومان و مستضعفان به وقوع پيوسته است.

وي گفت: بدون شك دولت و دستگاه‌هاي متولي واردات كشور در حمايت از توليد داخلي نقشي اساسي دارند و بايستي با درنظرگرفتن مؤلفه‌هاي اقتصاد مقاومتي فضاي مناسبي را براي توليد و عرضه محصولاتي كه در كشور توليد مي‌شوند،مهيا كنند.

شايان ذكر است، قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در اين بازديد از باغات الگويي،گلخانه و واحد توليد نشاء و كشتارگاه صنعتي مزرعه نمونه ديدن كرد.

مجموعه صوتی سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی در لوح «روایت 18» منتشر شد

به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، مجموعه صوتی منتخب سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی، در لوح فشرده «روایت 18» منتشر شد.

برای بهره‌مندی هر چه بیشتر تشنگان معرفت از محتوای ارزشمند سخنرانی‌های ایراد شده در حرم مطهر رضوی، گفتارهایی از بیانات اساتید مطرح را در مجموعه صوتی روایت 18جمعآوری و در بین زائران و مجاوران امام هشتم(ع) توزیع کرده است.

عناوینی همچون تقوا، صفات زنان عابد و پرهیزگار، ویژگى‌هاى خانواده برتر در اسلام، نقش نماز در زندگی فردی و اجتماعی، انتخاب همسر، ساده­زیستی، راضی نگه داشتن زنان در زندگی، نیکی به والدین، اهمیت تربیت فرزندان، تاثیرات خلقیات مادر بر فرزند در دوران بارداری و ... بخشی از موضوعاتی است که در این لوح فشرده به آن پرداخته شده است.

تبیین سیره تربیتی امام رضا(ع)، فضیلت زیارت امام رضا(ع)، ارائه بیانات ارزشمند امام هشتم(ع) در زمینه­ های مختلف و ... از دیگر بخش های این لوح فشرده است.

این مجموعه صوتی منتخب سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی با موضوع سبک زندگی(آداب معاشرت) پس از پژوهش، فهرست‌برداری، مستند‌سازی و خلاصه‌نویسی توسط اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی جمع‌آوری و در قالب 50هزار سی دی تولید شد.

همچنین مداحی و نوحه خوانی، صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، تواشیح و مناجات خوانی از دیگر بخش‌های لوح فشرده روایت 18 است.

یاد آوری می­شود؛ در طول سال معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی محصولات فرهنگی تبلیغی متناسب با مناسبت ­های مختلف تولید و به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه می ­کند./930/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات