۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۹۲۲۸۸
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد؛

ضرورت سازش و پرهیز از تقابل مؤمنین با یکدیگر بر اساس سنت پیامبر اسلام

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سنت مدارای با مردم را باید بشریت از رسول خدا(ص) بیاموزند، گفت: مدارا کردن با مردم سنت نبی مکرم اسلام(ص) است، به همین جهت با مردم مخالفت نکرده و تقابل نشان ندهید.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که مدارا کردن با مردم سنت نبی مکرم اسلام(ص) است، گفت: با مردم مخالفت و مخاصمت نکرده و تقابل نشان ندهید.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) همواره به عروس و دامادهایی که برای عقد می رفتند اینطور می گفتند که با یکدیگر در سختی ها، مشکلات و مصائب مدارا کنید همانطور که خودشان با دوست و دشمن مدارا می کردند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان این که مطابق با فرمایش قرآن در سوره اعراف در برخورد با حرمت شکنان باید مدارا کرده و از تقابل پرهیز کرد، یادآور شد: خداوند متعال به نبی مکرم اسلام(ص) دستور داده که از جاهلان بگذر و آنان را نادیده بگیر و مدارا کن که یکی از شروط مومن بودن همین مدارا است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند بندگان را برای تراشیدن اشکال و طرح مشکلات نفرستاده است، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) اشکال گیر و اشکال تراش نیست بلکه آمده تا آموزگار و آسان گیر باشد.

وی با بیان این که خداوند متعال رحمت و لطف خود را به صورت مدارا با یکدیگر برای نبی مکرم اسلام و بندگان پیرو سیره اهل بیت و ائمه اطهار ارسال کرده، گفت: رسول خدا(ص) در مواجهه با یهودی همه اموالشان را در اختیار می گذارند تا او صرف اسلام کند و در برابر اهانت و بی حرمتی او مدارا می کند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان این که سنت مدارا با مردم را باید بشریت از رسول خدا(ص) بیاموزند، خاطرنشان کرد: دستور قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر در برابر فساد و فحشا و گذشت از جاهلیت است، جامعه اسلامی اگر نمی توانند جاهل را از جهلش نجات دهند، در برابر او جهل نشان نداده و تقابل نکنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عده ای جهالت و مغالطه کرده و در عین اشراف به اشتباه سخن در آن ممارست می کنند که باید در برابر آنان سکوت کرده و آن بحث را رها کنید، اظهار کرد: با مسلمانان اهل قبله مدارا کنید./864/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات