۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۹۲۳۵۹
آیت الله اشرفی شاهرودی:

نباید دین خود را به دنیای مردم فروخت

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به شیوع شهادت دروغ در جامعه، گفت: اقرار به شهادت دروغ و خلاف واقع از گناهان کبیره است و نباید دین خود را به دنیای مردم فروخت.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، گفت: عدم اقرار به شهادت دروغ و خلاف واقع از صفاتی است که خداوند برای بندگان رحمانش بر شمرده است. اقرار به شهادت دروغ و خلاف واقع از گناهان کبیره است و حکم شهادت دروغ در صورتی که موضوع شهادت منجر به کشته شدن فردی شود، می باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به حرمت شدید شهادت دروغ افزود: امضا کردن از روی نا آگاهی و یا دریافت وجه نقد برای دادن شهادت دروغ در جامعه باب شده است و نباید دین خود را به دنیای مردم فروخت.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته تحمل شهادت و ادای آن واجب است و اگر فردی از ما خواست تا شاهد معامله ای باشیم و بعدا در مورد آن شهادت دهیم، پاسخ مثبت به درخواست او بر ما واجب است.

آیت الله اشرفی شاهرودی همچنین با اشاره به وجوب کمک به دیگران در عین توانایی افزود: انجام خدمت در حال توانایی و با در نظر گرفتن عدم اسراف در این زمینه واجب است و عمل نکردن به آن حرام است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه بیان کرد: ایثار اگر چه به عنوان مقام والایی در اسلام مطرح است و در زندگی ائمه اطهار(ع) نمونه های فراوانی از آن به چشم می خورد اما در جایگاه انفاق نباید اسراف کرد به طوری که پس از آن انسان نیازمند شود./202/933/ب1

ارسال نظرات