۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۹۲۳۶۹

مسابقات قرآن، عترت و نماز در تبریز آغاز شد

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۴ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور آغاز به کار کرد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این که مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز در4 مرحله آموزشگاهی،منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود، اظهار داشت: خوشبختانه در مرحله آموزشگاهی  و منطقه‌ای این مسابقات بیشترین تعداد دانش آموز دختر و پسر در تمامی مقاطع شرکت کردند که 4 هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند که امروز مرحله استانی آغاز شد.

وی افزود: مسابقات دانش آموزان دختر از 29 تا 31 فروردین ماه و مسابقات دانش آموزان پسر از 2 تا 4 اردیبهشت ماه در اردوگاه الغدیر برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مسابقات در 11 رشته برگزار می شود که رشته نماز شامل سه گرایش انشای نماز، احکام نماز و اذان است و رشته قرآن شامل گرایش های قرائت، ترتیل، مفاهیم، حفظ ویژه و حفظ عمومی است  و بخش عترت شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی است.

علمی گفت: در نهایت بعد از رقابت دانش آموزان در11 رشته از هر رشته یک نفر به محله کشوری که تابستان امسال برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که رقابت در رشته های حفظ و ترتیل به ترتیب برای دختران و پسران  روز های 12 و 13 اردیبهشت ماه در بقعه سید حمزه  خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بیان داشت: در  بخش مسابقات  قرآنی، بیشترین استقبال در رشته حفظ قرآن به خصوص در دوره ابتدایی را شاهد بودیم از این رو جا دارد از زحمات اولیاء و مربیان تشکر کنیم.

علمی اظهار داشت: امسال پنجمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم جهان اسلام  با شرکت 50 کشور دنیا پس از 20 سال وقفه برگزار می شودکه 4 نفر از دانش آموزان استان آذربایجان‌شرقی به این مرحله دعوت شده اند./۹۳۵/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات