۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۹۲۳۹۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

شاهنامه، نماد فرهنگ ملی و دینی ایران اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه پس از قرآن‌کریم و کلام اهل‌بیت(ع) شاهنامه، شاه کتابهای ایران زمین است، گفت: این کتاب نماد فرهنگ ملی و دینی ما است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، در همایش منطقه‌ای شاهنامه‌خوانی و نقالی که حضور شاهنامه‌خوانان استان های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و لرستان در کانون فرهنگی و تربیتی امام علی(ع) دورود برگزار شد، گفت: توجه به فرهنگ ملی و دینی راه تربیت نسلی مؤمن و انقلابی است.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین فرهنگ ملی و دینی برای نسل جوان اظهار داشت: با آشنایی جوانان با ارزشهای دینی و ملی می توان در جهت ارتقای اخلاق در جامعه گام برداشت و در برابر هجمه های فرهنگی ایستادگی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب بیان کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی بر قله‌ رفیع ادبیات ما ایستاده و باید حکمت وی استخراج شود، تا همگان بدانند این حکمت اسلامی است.

وی با بیان اینکه که شاهنامه نماد فرهنگ ملی و دینی است، افزود: شاهنامه سراسر اخلاق و حکمت است.

حجت الاسلام حنان از حکمت به عنوان ودیعه الهی در وجود برخی انسانها یاد کرد و گفت: حکمت و حکیم بودن ما را به عمق مسائل می‌ رساند.

وی با بیان اینکه حکمت همان چیزی است که فردوسی را از دیگر شعرای ایران متمایز ساخته است، خاطرنشان کرد: فردوسی قائل به جبر نبوده و این ویژگی در جای‌ جای شاهنامه به وضوح دیده می‌شود.

حجت الاسلام حنان در ادامه هدف از برگزاری این رویداد را تقدیر و تجلیل از سید مصطفی سعیدی، نقال برجسته کشور بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات شایان این هنرمند پیشکسوت در دو جبهه فرهنگ ملی و فرهنگ دینی ما بر کسی پوشیده نیست، ایشان مبلغ و مدافع فرهنگ اهل‌بیت(ع) است و از سوی دیگر به‌ عنوان مدافع فرهنگ ملی ما، در جهت احیای بیش ‌از پیش شاهنامه فردوسی قدم برمی‌دارد./9459/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات