۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۹۲۴۵۱
در مصلی بزرگ تهران برگزار شد؛ 

افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی( ره) تهران برگزار شد. 
مسابقات بین المللی قرآن سال ۹۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی تهران و در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با حضور مسؤولان کشوری و متسابقین برگزار شد. 

گفتنی است سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت با حضور ۸۳ کشور و ۲۷۶ قاری و حافظ برگزار می شود.

وحدت پیام مسابقات امسال است 

در بخش نخست این افتتاحیه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سایه عمل به اسلام و قرآن زمینه فعالیت های قرآنی در کشور به وجود آمده است. 

وی اضافه کرد: مسابقات امسال با شعار یک کتاب، یک امت آغاز می شود. در سال جاری افزون بر مسابقات معمول، به طور به ویژه به مسابقات در سطح طلاب، بانوان و دانش آموزان توجه شده است. 


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص بخش های مختلف مسابقات امسال، بیان داشت: امسال همزمان ۵ مسابقه بین المللی در بخش های مختلف برگزار می شود که در نوع خود در جهان بی نظیر است. 

وی تاکید کرد: دهمین همایش بین المللی قرآن و فرهنگ انقلاب از دیگر بخش های این مسابقات است که برای آن ۴۲۱ مقاله از ۲۰ کشور جهان ارسال شده است. 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه درباره پیام مسابقات امسال عنوان داشت: پیام مسابقات امسال وحدت امت اسلام و تلاش می شود در ذیل این مسابقات به موضوع استکبارستیزی توجه شود. 

قرائت پیام رییس جمهور

گفتنی است در ادامه این برنامه رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با قرائت پیام رییس جمهور به مسابقات سال جاری، گفت: رییس جمهور به دلیل سفر اضطراری به مناطق سیل زده شمالغرب کشور نتوانست در آیین افتتاحیه سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت کند. 

تکفیر نتیجه دوری از قرآن است

در بخش سخنران ویژه این مراسم نیز علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گفتار رهبر انقلاب، گفت: باید همگی تلاش کنیم تا قرآن را در زندگی خود جاری کنیم.

وی افزود: امروز در منطقه اگر فتنه و کشتار وجود دارد به دلیل دوری از احکام قرآنی است، هرچند شاهد هستیم که تمام جنایات جریان تکفیر به صورت مزورانه در پشت کتاب خدا شکل می گیرد. 
لاریجانی تصریح کرد: در جنایات امروز منطقه بدون شک قصور برخی از کشورهای اسلامی مشهود است و باید دست این حکما را در این جنایات شریک دانست.

وی در پایان گفت: امروز نخستین و مهم ترین موضوعی که می تواند جریان تکفیر را از منطقه ریشه کن کند، بدون شک وحدت در میان امت اسلامی است./۲۰۱/۸۵۶/ب۱

ارسال نظرات