۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۹۲۴۵۲
آیت الله غروی عنوان کرد؛

بصیرت افزایی، رسالت خطیر حوزه های علمیه

عضو شورای عالی حوزه های علمیه حوزه را ضامن بقای نظام دانست و گفت: وجود علما در نظام مایه برکت بوده و برای مقابله با توطئه هلی دشمن در زمینه های مختلف حوزه های علمیه باید بصیرت افزایی کنند.
آیت الله غروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله سیدمحمد غروی، بعداز ظهر امروز در جمع طلاب، اساتید و کادر اجرایی مدارس علمیه بروجرد که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: حوزه علمیه ضامن بقا اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حوزه رسالت خطیری در دفاع از آرمانهای انقلاب و ارزشهای اسلامی بر دوش دارد، افزود: آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و تبیین معارف اسلامی از جمله رسالتهای خطیر حوزه های علمیه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه تاکنون به رسالتهای خویش به خوبی عمل کرده اند، خاطرنشان کرد: طلاب برای انجام رسالت خویش در مسیر طلبگی باید از برزگان دین الگو بگیرند.

آیت الله غروی علما را دیده بانان اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: وجود علما مایه خیر و برکت در نظام و مکتب تشیع است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به پیشینه حوزه علمیه بروجرد یادآور شد: حضرت آیت الله بروجردی(ره) تربیت یافته حوزه بروجرد و از افتخارات جهان اسلام و مکتب تشیع بودند.

آیت الله غروی با بیان اینکه خدمات آیت الله بروجردی(ره) به عنوان خورشیدی فروزان، چراغ راه هدایت بشر و حوزه های علمیه است، اظهار داشت: طلاب امروز باید از این بزرگان درس بگیرند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیان با بصیرت افزایی و بصیرت بخشی در جامعه در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی گام بردارند، افزود: تبلیغ، تبیین و ترویج آموزه های دینی در این زمینه می توان نقش آفرین بود.

آیت الله غروی اظهار داشت: گام برداشتن در جهت تعمیق معارف اسلامی در جامعه فعالیتی مؤثر در خنثی سازی توطئه های دشمنان در زمینه گوناگون است.

گفتنی است، در شهرستان بروجرد بیش از ۷۰ مجتهد و عالم ساکن بوده است و هم اکنون 400 استاد و طلبه در سطح یک و دو در حوزه های علمیه این شهرستان مشغول فعالیت هستند./۲۰۳/۹۴۵۹/ب۱

ارسال نظرات