۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۳
کد خبر: ۴۹۲۴۶۷
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

رجب، شهر الله اصب و ماه رحمت و مغفرت الهی است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رجب، شهر الله اصب و ماه رحمت و مغفرت الهی است بر احیا و گرامیداشت شب مبعث پیامبر اکرم(ص) در این ماه تأکید کرد.
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه چهارشنبه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ماه رجب، شهر الله اصب است و در این ماه رحمت خداوند بر بندگان نازل می شود، گفت: یکی از شب های با فضیلت در ماه رجب که دستور احیای آن نیز داده شده شب 27 رجب و مبعث حضرت رسول اکرم(ص) است.

وی افزود: در ماه رجب یک ملک از صبح تا شب هنگام ندا می دهد که خوش به حال اهل ذکر و اهل ماه رجب زیرا که خداوند می فرماید«يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي وَ غَافِرُ مَنِ تَغْفَرَنِي الشَّهْرُ شَهْرِي وَ الْعَبْدُ عَبْدِي وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِي فَمَنْ دَعَانِي فِي هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ وَ مَنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ وَ مَنِ اسْتَهْدَانِي هَدَيْتُهُ وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَی» من همنشین کسی هستم که همنشین من است، من مطیع کسی هستم که مطیع من است، من بخشنده کسی هستم که تقاضای بخشش کند؛ ماه، ماه من، بنده، بندة من، رحمت، رحمت من. هرکس مرا در این ماه بخواند اجابتش می‌کنم، و هرکس از من چیزی طلب کند به او عطا کنم و هرکس از من طلب هدایت کند، او را هدایت می‌کنم. این ماه را ریسمانی بین خود و بین بندگانم قرار دادم، هرکس بدان چنگ زند به من می رسد».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) در فضیلت شب 27 ماه رجب گفت: این روایت برای کسانی که به درهای بسته خورده اند، برای آنهایی که به دنبال نقطه گلوگاه زندگی خود هستند راهگشاست و خداوند در این روایت می فرمایدکه ای بندگان شش چیز از من و شش چیز از شماست بلا از من و صبر و شکیبایی از شماست، آمرزش از من و توبه کردن از شماست، روزی دادن از من و شکرگزاری از شماست، بهشت از من و فرمانبرداری از شماست، قضا از من و راضی بودن به قضا از شماست، اجابت از من و دعا کردن از شماست.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه تمام هم و غم شیطان این است که بنده را از خدا جدا کند، گفت: اگر خطایی از ما سر زد طبق این حدیث نگذاریم که زمان بگذارد بلکه بلافاصله باید به در خانه خدا رفته و استغفار کنیم زیرا اگر انسان اهل استغفار باشد قلبش آرام می شود، نگرانی از او دور می شود و از نظر اخروی هم خداوند می فرماید«قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ  إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ» ای بندگان من استغفار کنید من شما را می بخشم.

وی با اشاره به اینکه بهشت با اطاعت خدا به دست می آید و گناه در همین دنیا زمینه اظطراب، استرس و پیری زودهنگام آدمی را فراهم می کند، افزود: خداوند رزاق است و اگر انسان خداوند را رازق بداند خود را به گناه آلوده نمی کند و کافی است که خدا را شکر کنیم؛ زیرا رزق از خداوند است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآورشد: هدف شیطان این است که انسان را از شکر دور کند و انسان باید دقت کند که خداوند حکم می دهد و بد بندگانش را نمی خواهد بنابراین باید به حکم خدا راضی باشیم و این راضی بودن، دعا کردن و صبر بر مصیبت انسان را بهشتی می کند./968/پ203/ی

ارسال نظرات