۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۹۲۵۶۶
آیت الله اشرفی شاهرودی مطرح کرد؛

ضرورت مقابله با اسراف در جامعه

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: متاسفانه اسراف در تمامی مصارف زندگی ما جریان یافته است در صورتی که خداوند اسراف کاران را برادران شیاطین می داند.
اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایند: «در اموال شما حقی برای نیازمندان و محرومین وجود دارد» و این حق غیر از زکات و خمسی است که خداوند به آن امر فرموده است. بنا بر این بر هر توانمندی واجب است در هنگام رؤیت هر نیازمندی نیاز او را مرتفع کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به عدم کمک به نیازمندان به بهانه های مختلف از جمله فرزندان افزود: در روایت آمده است که اگر فردی مال را برای فرزندانش بگذارد بدون آنکه به نیازمندان کمک کند، خداوند فرزندان او را فقیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه با توجه به عدم اسراف در انفاق خاطر نشان کرد: انفاق کردن و عدم اسراف در انفاق را خداوند از نشانه های بندگان رحمان خود می داند و در قرآن به پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «وَلَا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَىٰ عُنُقِكَ وَلَا تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَحْسُورًا» یعنی در انفاق و کمک به خلق طوری نباش که به اصطلاح آب از دستت نچکد و طوری هم نباش که به درماندگی گرفتار شوی.

آیت الله اشرفی شاهرودی همچنین با اشاره به وجود اسراف فراوان در جامعه افزود: متاسفانه اسراف در تمامی مصارف زندگی ما جریان یافته است در صورتی که خداوند اسراف کاران را برادران شیاطین می داند./202/933/ب1

ارسال نظرات