۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۹۲۶۶۸
استاد حوزه علمیه:

حوزه های علمیه نقش تعیین کننده ای در تبیین مسائل سیاسی برای مردم دارند

استاد حوزه علمیه همدان نقش حوزه های علمیه در زمینه روشنگری و تبیین مسائل سیاسی برای مردم را بسیار تعیین کننده خواند و گفت: حوزه های علمیه بایستی برای مقابله با انحرافات سیاسی و اجتماعی مسائل را برای مردم تبیین کنند.
سیاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مرتضی هاشمی، استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کارگاه روحانیت و سیاست که در مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به مسائل روز در جامعه، اظهار داشت: طلاب باید با دقت و فراست نسبت به مسائل زمانه آگاهی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که ادبیات پژوهشی باید در میان طلاب احیا شود، اظهار داشت: داشتن ادبیات متناسب و مطلوب در میان طلاب سبب می شود که بتوانند علوم و آگاهی خود را به دیگران تعلیم کنند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاب باید به سوی تعلیم تخصصی علوم پیش بروند و باید بدانند که منابع اصلی علوم انسانی در حوزه ها است.

وی با بیان این که طلاب نباید به سادگی ابزار دست برخی سیاسیون قرار گیرند، افزود: برخی افراد سودجو در صحنه انتخابات سعی می کنند تا با استفاده از طلاب منافع خود را تأمین کنند.

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: برخی احزاب در داخل کشور سر سپرده و دلباخته غرب هستند و با عناوین مختلف دست به تخریب در نظام اسلامی می زنند.

وی با اشاره به جایگاه احزاب در کشور، گفت: حزب به گروهی از مردم گفته می شود که منافع مشترکی از سیاست و اقتصاد دارند و گاهی تابع قانون و گاهی برخی برای منافع خود قانون را زیر پا می گذارند.

وی نقش حوزه های علمیه در زمینه روشنگری و تبیین مسائل سیاسی برای مردم را بسیار تعیین کننده خواند و گفت: حوزه های علمیه بایستی برای مقابله با انحرافات سیاسی و اجتماعی مسائل را برای مردم تبیین کنند./۹۷۹/203/ب2

ارسال نظرات