۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۹۲۷۵۵
با حضور آیت الله مقتدایی برگزار شد؛

همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی خانواده های طلاب سراسر کشور

همایش تجلیل از برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآنی خانواده های طلاب سراسر کشور با حضور آیت الله مقتدایی در قم برگزار شد.
همایش راه صدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآنی خانواده های طلاب سراسر کشور صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی با حضور آیت الله مقتدایی و حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، خانواده های روحانی که در این مسابقه ممتاز شده بودند از شهرستان های محل سکونت برای تجلیل به قم سفر کرده بودند.

آیت الله مقتدایی در این جلسه یکی از وظایف مهم روحانیت را حفظ نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند خورشیدی در سطح جهان می درخشد چرا که منشأ بیداری اسلامی در دنیا است؛ روحانیت باید مردم جامعه را برای حفظ ارزش های نظام تشویق کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در پایان حضور حداکثری مردم در انتخابات را مایه افزایش قدرت نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: انتخابات یکی از ارزش های نظام جمهوری اسلامی است؛ بنابراین مردم برای اینکه به دشمنان اراده و آزادی خود را نشان دهند باید به صحنه آمده و حماسه ای ماندنی را رقم زنند.

همچنین در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه روحانیت باید در امور قرآنی از سایر اقشار جامعه جلوتر باشد، عنوان کرد: متأسفانه هنوز در تحقق این امر به حد مطلوب نرسیده ایم و از سایر اقشار در این زمینه عقب مانده ایم؛ بنابراین ضروری است تا مسؤولان حوزوی نسبت به این مسأله اهتمام بیشتری بورزند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از روحانیان فرزندان خود را بیشتر به سوی کلاس های زبان و غیره سوق می دهند و رغبتی به شرکت دادن فرزندانشان در مسابقات قرآنی و کلاس های قرآن آموزی ندارند؛ بنابراین ضرورت دارد با قرآن انس گرفته و به ان عمل کنیم تا روز قیامت مورد شکایت پیامبر اکرم(ص) قرار نگیریم.

حجت الاسلام حبیبی از حافظان برجسته کشور نیز در این همایش با اشاره به اینکه قرآن باید به همراه ولایت باشد، گفت: تفکر منحوس وهابیت که امروزه در حال فراگیری است نتیجه همان شعار صدر اسلام یعنی «حسبنا کتاب الله» است؛ بر این اساس باید به فرزندان خودمان قرآن را به همراه ولایت آموزش دهیم تا دچار گمراهی نشوند.

وی با بیان اینکه والدین باید عامل به قرآن باشند، بیان کرد: عمل به قرآن باید در همه جای زندگی مردم جامعه به ویژه روحانیان دیده شود؛ اگر این امر تحقق پذیرد فرزندان خود به خود واکسینه می شوند و به راحتی مغلوب تهاجم فرهنگی نخواهند شد.

گفتنی است، در پایان این همایش به ممتازین لوح یادبود و هدایایی از سوی مرکز خدمات اهدا شد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات