۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۹۲۷۷۱
آيت‎الله مهدوي:

مسؤولان مشكل اشتغال و توليد را حل كنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن بر روي مشكلات اقتصادي تمركز كرده است و مسؤولان و مردم بايد دست به دست هم بدهند و مشكل اشتغال و توليد و وضعيت بيكاري را حل كنند.
آیت الله ابوالحسن مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيدابوالحسن مهدوي، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به بحث انتخابات و با اشاره به اينكه شوراي نگهبان 6 نفر را واجد صلاحيت براي رياست جمهوري معين كرد، گفت: امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري بارها تأكيد كردند كه كار شوراي نگهبان بسيار سخت و دقيق و درست است و همه افراد بايد به اين احراز صلاحيت از سوي شوراي نگهبان تمكين كنند.

وي افزود: بايد دانست كه شوراي نگهبان سعي در حفظ قانون اساسي و عمل به آن را دارد و سعي ميكند اين وظيفه را به خوبي انجام دهد، يكي از شرايطي كه شوراي نگهبان براي تصدي پست رياست جمهوري اعلام كرده است داشتن تقوا است و بايد بدانيم كه سعي شوراي نگهبان بر اين است كه كار خود را به نحو احسن انجام بدهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بيان اينكه نبايد اجازه داد كه در انتخابات پيش رو رفاقتها به خاطر رقابتها از بين برود، اظهار كرد: ما نيز بايد طوري رفتار كنيم كه مانند برخي از انتخاباتهاي گذشته دوقطبي در كشور به وجود نيايد و ساير كانديداهاي رياست جمهوري در انتخابات تخريب نشوند.

وي با اشاره به برنامههاي تبليغاتي نامزدهاي رياست جمهوري خاطرنشان كرد: نامزدها بايد مواظب باشند در برنامههاي انتخاباتي خود وعدههاي نابهجا ندهند، و دولتهاي گذشته را تخريب نكنند، گاهي وعدههاي دروغيني كه نتوانند آن را اجرا كنند، ندهند، برخي مواقع نيز كانديداها وعدههايي ميدهند كه دشمن براي اجراي آن وعدهها موانعي را ايجاد ميكند و از اين دست وعدهها در گذشته بوده است و دشمن از اين وعدهها سوءاستفاده ميكند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند كه انتخابات بايد سالم، باامنيت و باگستردگي انجام بگيرد و به اين نكته هم اشاره كردند كه اين انتخابات براي كشور سبب مصونيت ايران اسلامي ميشود.

وي گفت: اميدواريم با رعايتي كه همه كانديداها دارند، برنامههاي خودشان را و آنچه كه در توانشان است بيان كنند و بگويند ما اين كارها را ميخواهيم انجام دهيم و مردم هم برنامههاي آنان را بررسي و اصلح را انتخاب كنند، ورود مردم به انتخابات بايد بر اساس وظيفه الهي باشد.

آيتالله مهدوي با اشاره به انتصاب شدن رييسجمهور از سوی رهبر معظم انقلاب پس از انتخاب شدن، اظهار كرد: رييسجمهوري كه انتخاب ميشود بايد پايبند به قانون باشد و معناي انتصاب رهبري نيز همين است و بايد اراده او عمل به قانون باشد و گرنه اين رييسجمهور براي كشور نيست.

وي با اشاره به اهميت توليد و اشتغال افزود: مسؤولان و مردم بايد دست به دست هم بدهند و مشكل اشتغال و توليد و وضعيت بيكاري را حل بكنند،‌ دشمن هم بر روي اين مشكلات اقتصادي تمركز كرده است و ميخواهد كه مسائل اقتصادي مردم را بزرگ كند تا مردم از نظام زده شوند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند كه مسؤولان كشور نبايد از اخم و تهديد دشمن بترسند، اظهار كرد: رهبر انقلاب از مردم ايران تعريف كردند و حقيقا من وقتي اين جملات را از رهبر معظم شنيدم و شهادتي كه نسبت به مردم ميدهند كه مردم ايران مردم شجاعي هستند، افتخار كردم و بايد شهادت ايشان را براي خودمان غنيمت بدانيم و در صحنه حضور پيدا كنيم.

وي بيان كرد: به دشمنان اعلام ميكنم و رسانههاي گروهي هم صداي اين مردم و ملت را انتقال بدهند كه اگر دشمنان ما وقيحانه فعاليتهايي را در گوشه و كنار دنيا انجام ميدهند و صداي رساي اين ملت را بشنوند، آنها با تمام وجودشان فرياد ميزنند كه ما ترسي از اقدمات آنان نداريم، مردمي كه شجاعت دارند و با رشادت و شجاعت حاضر در صحنه خواهند شد و آنجا به دشمنان نشان خواهند داد كه اين تكبيرهاي امروزشان در مقام عمل پشت دشمنان را خواهد لرزاند.

آيتالله مهدوي با اشاره به اينكه خداي متعال براي هدايت ما نبوت و ولايت و ولايت فقيه را فرستاده است، ابراز كرد: ما نبايد از نعمت هاي الهي غافل شويم و ما بايد با تمام وود منت دار اين نعمت ها و قدردان اين نعمت ها باشيم و مواظب باشيم غافل نشويم و دشمن هم ميخواهد اين نعمت را از ما بگيرند، ميخواهند گاهي دلهاي افراد را نسبت به ولايت فقيه خدشهدار كند./۲۰۱/۹۱۴/ب۱

ارسال نظرات