۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۹۲۸۲۸
حاشیه های نماز جمعه قم؛

از ابراز ارادت نمازگزاران ‌به آیت الله جنتی تا تجلیل از خانواده شهدای ارتش

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور علما و مردم ولایتمدار و به امامت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری برگزار شد که داری حواشی جالب و برنامه های جانبی هم بود.
حاشیه های نماز جمعه قم حاشیه های نماز جمعه قم حاشیه های نماز جمعه قم حاشیه های نماز جمعه قم حاشیه های نماز جمعه قم حاشیه های نماز جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور علما و مردم ولایتمدار و به امامت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد که داری حواشی جالب و برنامه های جانبی هم بود.

مطابق معمول و با توجه به جایگاه شهر مقدس قم هر هفته جمعیت بسیاری از علما، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجلس خبرگان رهبری و شخصیت های برجسته در نماز جمعه حضور پیدا می کنند.

در نماز جمعه این هفته با توجه به فضای انتخاباتی حاکم بر کشور و به تبع آن در قم، حضور آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان بسیار جالب توجه بود.

زمانی که آیت الله جنتی برای استقرار در بخش شخصیت ها وارد مصلای قدس محل برگزاری نماز جمعه قم شد، مردم به احترام دبیر شورای نگهبان ایستادند و با سر دادن شعارهایی به آیت الله جنتی ابراز ارادت کردند.

از دیگر شخصیت های حاضر در نماز جمعه این هفته قم می توان از آیات مرتضی مقتدایی، سید محسن خرازی، سید احمد خاتمی، محسن اراکی، حجج اسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، حسینی شاهرودی و محمد رضا آشتیانی نام برد.

در حاشیه برگزاری نماز جمعه از خانواده شهیدان ابوالفضل خان بابائی، جواد علی مددی، مجید عرب قمی، محمد خراسانی که از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، از سوی نهاد نماز جمعه و به دست آیت الله حسینی بوشهری تجلیل شد.

همچنین به مناسبت هفته سلامت 8 ایستگاه سنجش سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان قم جهت ارائه خدمات به نمازگزاران در محوطه نماز جمعه دایر شد، این ایستگاه های سلامت به سنجش سلامت نمازگزاران در زمینه فشار خون، چاقی، تناسب اندام، تغذیه و تست قند پرداختند و دفترچه ها و بروشورهایی درباره لزوم جدی گرفتن مسأله سلامت و بهداشت در بین حاضران توزیع کردند.

گفتنی است، نمایشگاه دائمی آسیب های اجتماعی هم همانند هفته های گذشته دایر شد که در آن به مشاوره رایگان خانوادگی، دینی و حقوقی پرداخته و سعی در حل مشکلات اجتماعی مردم می شود.

این نمایشگاه با همکاری معاونت اجتماعی مصلای قدس، دادگستری، بهزیستی، اداره تعاون و رفاه اجتماعی، ارشاد، شهرداری، نیروی انتظامی و معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان، به صورت هفتگی در روزهای جمعه و در حاشیه برگزاری نماز جمعه در مصلای قدس برگزار می شود؛ ضمناً از این هفته غرفه هلال احمر نیز  به صورت دائم در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

در این نمایشگاه غرفه هایی جهت اطلاع رسانی پیرامون آسیب های اجتماعی، راه های پیشگیری از آنها، مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی رایگان توسط متخصصان و نخبگان ارگان های مربوطه به شهروندان برپا شده است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات