۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۹۲۸۳۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت فهم قرآن در کنار حفظ و قرائت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزون بر قرائت و حفظ قرآن باید به معارف قرآن چنگ زده و آن را فهم کرد.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، که در مصلی تهران در حال برگزاری است، گفت: امام راحل انقلاب اسلامی ایران را با قرآن کریم آغاز کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی قرآنی، حیات فرهنگی و بقا و هویت آن نیز قرآنی است، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن همین پیام‌ها را به دنیا مخابره می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیام دیگر مسابقات قرآنی، عنوان کرد: افزون بر قرائت و حفظ قرآن باید به معارف قرآن چنگ زده و آن را فهم کرد، فهم قرآن موضوعی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید داشتند که شورای عالی انقلاب و وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه قدم‌های موثری برداشته است.

صالحی امیری افزود: امروز 5 هزار موسسه قرآنی و 23 هزار کانون فعال فرهنگی در مساجد در سراسر کشور به نشر معارف قرآنی می‌پردازند.

وی اظهار داشت: قرآن چراغ هدایت ما در عصرها و نسل‌ها است بنابراین برای تنومند کردن انقلاب باید همواره به انوار آن توجه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مدیریت فرهنگی بر مبنای تعالیم قرآنی، اظهار داشت: دراین زمینه نظریه‌های امام راحل به ویژه درباره ساخت انسان فرهنگی قابل توجه است.

صالحی امیری در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه ما تفاسیر بزرگی در حوزه قرآن وجود دارد که باید به آن مراجعه کنیم، هر کس خود را در برابر انوار قرآن قرار دهد قلب و روح او به صراط مستقیم سوق پیدا می‌کند./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات