۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۹۲۸۳۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دست درازی و غارت بیت‌المال ضلالت است

استاد حوزه علمیه گفت: حفظ پست و مقام به قیمت ظلم و ستم به دیگران و دست درازی به بیت‌المال سراسر ضلالت و گمراهی است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: مسایل بسیار مهمی در مهمترین کتابهای تالیف شده دانشمندان بزرگ شیعه دررابطه با اخلاق، آداب رندگی، معاشرت، همزیستی و غیره از وجود مبارک امام موسی بن جعفر(ع) نقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد با روایتی از امام موسی کاظم(ع)، بیان داشت: حضرت خطاب به هارون فرمودند: ای هارون! چشم تو چیزی را نمی‌بیند مگر آن که موعظه‌ای درآن باشد؛ دیدن عالم هستی سراسر برای انسان موعظه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مرگ از موعظه‌های الهی است، ادامه داد: کسی حق خدا و دیگران را ضایع می‌کند که یاد مرگ را فراموش کرده باشد و خود را در عالم هستی موجودی ماندگار تصور کند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه فکر کردن یکی از نعمات الهی است، گفت: انسان با فکر کردن به اعمالش به نتایج خوبی دست می‌یابد انسان باید به این مهم که چقدر به نصایح ائمه معصومین(ع) عمل کرده است توجه و تدبر داشته باشد.

خطیب مشهور با بیان اینکه فکر یک نور الهی و چراغ عرشی است، عنوان کرد: پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: «المومن کیّس» انسان مومن زیرک است؛ انسان مومن می‌داند که اعمال و رفتارش در دنیا باید بر چه اساسی استوار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه عمل به نصایح اهل بیت(ع) انسان را از ضلالت و گمراهی نجات می‌دهد، عنوان کرد: حفظ پست و مقام به قیمت ظلم و ستم به دیگران و دست درازی به بیت‌المال سراسر ضلالت و گمراهی است هیچ انسانی حکومت حضرت سلمیان(ع) را در دنیا نداشت اما با این وجود ایشان هرگز به بیت المال دست درازی نکرد و مخارج زندگی خود را با زنیبل بافی و فروش آن در بازار تامین می‌کرد این فرد به درد اداره حکومت می‌خورد نه کسانی که به راحتی از بیت‌المال تغذیه می‌کنند.    

وی ادامه داد: هدف حضرت سلیمان(ع) از تشکیل حکومت خدمت به مردم بود نه این که جاه و مقام کسب کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: کسی که در این دنیا به دنبال جاه و مقام باشد برای دیگران خیرخواه نخواهند شد./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات