۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۴۹۲۸۵۰
سخنان مهم کارشناس مسائل فضای مجازی:

دومین منبع درآمد دولت چیست/ اینترنت ملی جیب برخی مسؤولان را خالی می‌کند

نشست نقش فضای مجازی در تربیت فرزندان با سخنرانی حجت الاسلام کهوند برگزار شد.
حجت الاسلام کهوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد کهوند در جلسه عمومی با موضوع «نقش فضای مجازی در تربیت فرزندان» که شب گذشته در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان سلامت قم برگزار شد، با اشاره به رایگان قرار گرفتن فضای مجازی در اختیار افراد جامعه گفت: اگر دزدی بخواهد جواهرات یک دختر بچه را برباید، به او شکلات مجانی می دهد؛ حال باید دید دشمن که این فضای پر از فساد را رایگان در اختیار ما نهاده است چه چیزی را از ما به یغما برده است.

فضای مجازی، دزد حاضر در خانه

کارشناس مسائل فضای مجازی با بیان اینکه اولین چیز باارزش که دشمن از جوانان ربوده، «وقت» است، اظهار داشت: متأسفانه امروزه جوانان با گوشی خود از خواب بیدار شده و با آن می خوابند؛ هنگام نماز اگر بیدار شود ابتدا تلگرام خود را چک کرده و به جای تعقیبات نماز دوباره سر در فضای مجازی فرو می برد.

وی ادامه داد: متأسفانه افراد در دورهمی های فامیلی نیز سر در گوشی فرو برده و کمتر به گفت و گو می پردازند.

فضای مجازی رباینده حیا و ایمان

حجت الاسلام کهوند با اشاره به اینکه دومین چیز با ارزشی که دشمن از جوانان ربوده، «ایمان و حیا» است، عنوان کرد: در روایات آمده کسی که حیا ندارد، ایمان ندارد؛ از انسان بی ایمان هر کاری ممکن است سر بزند.

وی افزود: پسر بچه ای 15 ساله عمل منافی عفت با دختری 6 ساله انجام میدهد و بعد از آن وی را به قتل رسانده و جنازه اش را آتش می زند؛ هنگامی که از دلایل این عمل شنیع جویا شدیم، دانستیم که اساسی ترین دلیل این عمل منافی عفت، اینستاگرام و برخی بازی هایی که بسیار مخرب است؛ وی در 1400 صفحه اینستگرام عضو بود که نیمی از آن مروج فساد و فحشا بود و جالب این است که این عمل مذموم را از روی یکی از فیلم های غیر اخلاقی تقلید کرده بود.

عامل برخی طلاق ها فضای مجازی است

کارشناس مسائل فضای مجازی با بیان اینکه دومین عامل طلاق در کشور فضای مجازی و استفاده های نادرست آن است، بیان کرد: در اختیار گذاشتن آزاد این فضا در دست افراد جامعه به سان این است که در آشپزخانه به جای چاقوی کوچک از ساطور استفاده کنیم.

فضای مجازی؛ رمز موفقیت دشمن

حجت الاسلام کهوند به تبیین برخی از ضررهای  فضای مجازی و منافعی که برای دشمنان دارد پرداخت و ابراز داشت: دشمنان با این فضا به راحتی اطلاعات ما را به دست می آورد و بر اساس آن برای افراد جامعه برنامه ریزی می کند تا به راحتی سبب انحرافشان شود.

وی افزود: ما به گوشی های خود اجازه داده ایم تا در هرلحظه از ما فیلم و عکس گرفته و صدای ما را ضبط کند و برای دشمن ارسال کند؛ دشمن نیز بر این اساس ذائقه های ملت ما را رصد کرده و به گونه ای برنامه ریزی می کند که افراد زود به فرقه های انحرافی کشانیده شود.

فضای مجازی؛ عامل تهاجم فرهنگی

کارشناس مسائل فضای مجازی خاطرنشان کرد: در سال 92 به یک باره مشاهده کردیم که در ماهواره فیلم های کره ای را قطع کردند و به جای ان فیلم های ترکیه ای را پخش کردند؛ دلیل این امر این بود که دشمن به خوبی دانسته بود فرهنگ ملت ایران بسیار شبیه به فرهنگ ترکیه است و راحت تر از آنها تأثیر می پذیرند؛ بر این اساس مشاهده کردیم در سطح کشور به یک باره سبک پوشش بسیاری از زنان تغییر کرد.

حجت الاسلام کهوند با اشاره به اینکه برخی از مسؤولان می گویند باید فضای مجازی را آزاد بگذاریم، گفت: این موضوع به این دلیل است که دومین منبع درآمد دولت پس از منابع نفتی، همین فضای مجازی است چراکه اینترنت را به قیمت پایین میخرند و چند برابر به ما می فروشند؛ برای مثال یک بسته اینترنتی 10 هزار تومانی باید 400 تومان باشد.

وی افزود: برخی مسؤولان می گویند که فضای مجازی را آزاد بگذارید و به جوانان اعتماد کنید؛ باید به آنها گفت چرا برای پرداخت وام به جوانان اعتماد نمی کنید؟ اصلاً چرا نظارت می کنید بر جوانان اگر به آنها اعتماد دارید؟؛ پر واضح است که منافع این مسؤولان پشت این قضیه خوابیده است.

کارشناس مسائل فضای مجازی ادامه داد: چرا هر کس در داخل کشور بخواهد فعالیت فرهنگی کند از او 47 درصد مالیات می گیرند، اما پهنای باند خارجی ها را بسیار وسیع قرار می دهند و مالیاتی اخذ نمی کنند؟؛ دلیل این امر آن است که «تولید ملی» جیب آقایان را خالی می کند؛ برای همین منافع است که برخی مسؤولان به بهانه آزادی مردم جامعه را به سوی فساد می کشانند.

ویژگی های فضای مجازی

حجت الاسلام کهوند یادآور شد: مردم ایران فضای مجازی می خواهند که دارای چهار ویژگی سرعت، ارزان، امنیت و سالم باشد؛ در آمریکا اینترنت کودکان را از بزرگ ترها جداسازی کرده اند، اما در ایران علی رغم اینکه این کار به آسانی قابل تحقق است، هنوز این اتفاق صورت نپذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه به گفته برخی مسؤولان «یارانه ها» را از طریق درآمد فضای مجازی پرداخت می کنند، اظهار داشت: متأسفانه امروزه برکت از مال و اموال بسیاری از مردم رخت بربسته است و دلیل آن هم همین درآمدهایی است که بسیاری از خانه ها را ویران ساخته است.

کارشناس مسائل فضای مجازی اضافه کرد: بر اساس نص آیات قرآن کریم ضروری است اینستگرام را فیلتر کنیم چراکه ضرری که دارد بیش از منافع آن است.

سنت های فراموش شده!

حجت الاسلام کهوند به چند جایگزین برای فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ارتباط با اقوام و همسایه ها، گفت و گو در خانه، فرزندآوری بیشتر و بسیاری از این قبیل سنت ها امروزه به ورطه فراموشی کشیده شده است؛ تا این مسائل یاد شده دوباره احیا نشود نمی توان انتظار داشت که افراد از فضای مجازی جدا شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان باید قدر پدر و مادر خود را بدانند و این مهم را به خاطر بسپارند که اگر دنیا و آخرت می خواهند بهترین راه برای نیل به آن جلب رضایت والدین است./841/پ201/س

ارسال نظرات