۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۴۹۲۸۵۴
عضو هیأت رییسه خبرگان در گفت وگو با رسا:

شورای نگهبان همواره به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است

آیت‌الله خاتمی با بیان این که شورای نگهبان از آغاز تشکیل تا کنون به خوبی به وظیفه خود عمل کرده است، هجمه‌ اخیر علیه این شورای را، مسأله جدیدی ندانست.
آیت الله سید احمد خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات پیش روی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، بر ضرورت تمکین داوطلبان این انتخابات از قانون و نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت ها تأکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مرکب از 6 فقیه و 6 حقوقدان است، فقهای شورا از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب شده و حقوقدانان نیز با رأی مجلس انتخاب می شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که دو مسؤولیت مهم بر عهده شورای نگهبان قرار دارد، اظهار داشت: یک وظیفه شورای نگهبان این است که مراقبت کند تا قوانین کشور اسلامی باشد و این کار بر عهده فقهای این شورا قرار دارد.

وظیفه دوم شورای نگهبان نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و رفراندوم است، فقهای شورای نگهبان که ستون فقرات مراقبت از اسلامی بودن قوانین در کشور هستند عهده دار نظارت بر انتخابات هستند تا انتخابات واقعی و بر اساس رأی مردم باشد و سالم برگزار شود.

از آغاز تصویب این قانون تا کنون شورای نگهبان به خوبی به وظیفه خود عمل کرده است، به همین دلیل همیشه مورد هجمه مخالفان قرار گرفته است و هجمه‌های که در ایام انتخابات صورت می گیرد، مسأله جدیدی نیست و نخواهد بود.

فقهای شورای نگهبان نشان دادند که در عرصه رد و تأیید صلاحیت ها مصداق« يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ» هستند، خوشبختانه اعضای شورای نگهبان توجه دارند که باید به عنوان امین امام امت و مردم به وظیفه خود عمل کنند و تحت تأثیر فشارها قرار نگیرند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات