۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۹۲۸۵۸
حجت الاسلام رهنما تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری آزمون متمرکز مراکز تخصصی فقهی/ زمان اعلام نتایج نهایی

دبیر شورای مراکز تخصصی فقهی حوزه با اشاره به جزئیات دومین آزمون متمرکز ورودی مراکز تخصصی فقهی، از شرکت هزار و ۲۰۰ طلبه در سطح کشور در این آزمون خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رهنما آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه

حجت الاسلام مهدی رهنما دبیر شورای مراکز تخصصی فقهی حوزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جزئیات  آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه علمیه قم گفت: دومین آزمون متمرکز مراکز تخصصی فقهی  برگزار شد که نزدیک هزار و 200 نفر در کشور در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: در شهر مقدس قم قریب به 800 نفر در آزمون شرکت کردند، غیر از قم آزمون مراکز تخصصی در 7 شهرستان برگزار شد که عبارت از اهواز، اصفهان، شیراز، تهران، بابل، مشهد و بناب هستند.

حجت الاسلام رهنما با بیان این که بعد از قم بیشترین شرکت کننده در تهران بوده است، اظهار داشت: در شهر تهران 150 نفر در آزمون شرکت کردند که استقبال خوبی به شمار می رود،  الحمدلله آزمون با نظم و کیفیت خوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: این آزمون در سطوح عالی برای ورود به 13 مرکز و مؤسسه فقهی بود، این مراکز شامل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع)، مدرسه امام کاظم(ع)، مدرسه الهدی، مدرسه خاتم الاوصیا، مدرسه شهیدین، مدرسه انوار طاها، مدرسه صاحب الزمان(عج) اصفهان، مرکز فقهی امام علی(ع)، مدرسه فقهی امامین عسکریین (ع)، مدرسه جامع علوم اسلامی حضرت ولی امر، مدرسه امام رضا(ع) و مدرسه امام خمینی(ره) تهران می شود.

دبیر شورای مراکز تخصصی فقهی حوزه با بیان این که آزمون متمرکز زمینه ای برای همگرایی مراکز فقهی است، ابراز داشت: با این روند در روند پذیرش طلاب تسریع می شود، اگر این 13 مجموعه می خواستند جدا امتحان بگیرند باید طلاب برای هرکدام از مؤسسات دو ساعت و نیم در آزمون کتبی شرکت می کردند، این برنامه صرفا تجمیع در برگزاری آزمون کتبی است.

وی عنوان کرد: کارنامه طلاب در طول چند روز آینده در اختیار طلاب و مراکزی که انتخاب کردند قرار می گیرد و مراکز آنها را دعوت به مصاحبه شفاهی می کنند، همه  مراکز مرحله مصاحبه شفاهی هم دارند.

مدیر مدرسه فقهی امام کاظم(ع) با اشاره به تاریخ اعلام نتایج نهایی آزمون مراکز فقهی خاطرنشان کرد: ما احتمال می دادیم این روند حداقل 10 روز طول بکشد اما با تلاش دوستان دوشنبه نتیجه نهایی آزمون مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: بعد از آزمون، دوستان با کار و همت ویژه  کار اسکن پاسخ نامه ها و مقایسه آن ها با کلید از طریق نرم افزار را آغاز کردند و با وجود این که شرکت طلاب بسیار گسترده بوده اما در اسرع وقت نتایج اعلام  می شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات